Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

een enge droom

MISC
16 jaar geleden

Hallo,

Ik heb gedroomd dat een zwerfer om eten vroeg eerst vroeg hij om rosbief maar dat kon hij niet betalen, en toen kreeg hij cracker waar al een stuk af was gekouwd. toen ging ik me huis in en liep naar de achtertuin, ik ging bij de poort kijken en toen stak er ineens een mes door de poort en dat was die zwerfer weer. ik liep gillend naar binnen sloot de deur en deed de rolluiken omlaag.

en toen schok ik wakker

D
16 jaar geleden

Hoi!

Er staat hier in het dromenwoordenboek dat als je een zwerver beloont in je droom, dat je goedheid beloont zal worden. Verder weet ik er niet veel van, wist niet of je dit zelf al opgezocht had

16 jaar geleden

Hoi Misc.

Wie in de droom een zwerver ziet of er zelf een is heeft in het waakbestaan de behoefte om vrij en onafhankelijk te zijn. Het is niet zo zeer het lichamelijk zwerven dat hier gesymboliseerd wordt maar eerder het zwerven van onze ziel, waarbij we ons in het waakbestaan verzetten tegen moraal, onrechtvaardigheid en onderdrukking.

Wie in de droom vlees eet heeft in het waakbestaan te kort aan iets. Het in de droom eten van vlees moet op die manier ons geestelijk tekort aanvullen.

Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik.

De eigen tuin waarvan we dromen is meestal te privé om zomaar anderen in toe te laten. Is onze tuin in de droom omheind of staat er een hoge muur omheen of is het op een andere manier aan het oog van voorbijgangers onttrokken, dan willen we in het waakbestaan niet in ons binnenste laten kijken en zijn we gesteld op privé.

Soms wijst de deur of een poort ons een uitweg uit een netelige situatie, afhankelijk van het feit of de deur open of gesloten is.

Het mes kan echter ook een seksuele betekenis hebben, althans dat was de overtuiging van Siegmund Freud.

Zo maar een paar woorden uit je droom, Het lijkt of je bepaalde behoeftes niet de vrije loop laat, er komt zelfs een mes aan te pas om je aandacht op je zelf te vestigen om er wat aan te doen.

Kijk maaar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024