Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

oorlog

sienna
16 jaar geleden

hallo,
dit droomde ik een paar maanden geleden.

het was nacht en er was een oorlog.
Bin laden had aangekondigd dat hij ons zou aanvallen.

ik droomde dat ik in Rotterdam was, het zag er niet uit maar ik was daar.
ik stond op een soort gebouw met wat onbekende mensen en me ouders.
de lucht was helemaal rood/oranje van het vuur en ik zag dat er flatten werden opgeblazen.
terwijl ik daar heel ver vandaan stond zag ik door een raam een hond die in paniek was omdat hij niet weg kon door het vuur.
en ik weet dat ik zei tegen me moeder dat ik naar me opa en oma wou [het gebeurde daar heel dichtbij] om te kijken of alles goed met hun ging.
k hoorde mensen schreeuwen. ik was in paniek
vreselijk.

ik hoef de betekenis niet te weten van deze droom want volgens mij is hier geen betekenis voor. maar het is eng dat je dromen zo erg op dingen kunnen lijken die in het echte leven ook gebeuren.

sweet-angel86
16 jaar geleden

ik droom/ droomde ook vaak over oorlog.

Dan zat ik op mijn vroegere middelbare school en die werd aangevallen door raketten.
overal zag ik raketten om me heen vliegen en alles werd plat gegooit.
ik zag ook hoe mijn vriendinnen omkwamen enzo.

is inderdaad best eng het kan ook een vorm van angst zijn heb ik me laten vertellen.
het si echt alsof je het in het echt hebt beleeft als je wakker word.

Adviesgever
16 jaar geleden

Wat jij misschien beleefd heb is een belevenis uit de 2de wereldoorlog waar rotterdam ook gebombardeerd werd.
wat je kan proberen is om je dromen te controleren, als je er middeninzit kan je jezelf moed inspreken dat het niet echt is.
overtuig je geest dat dit niet echt is waardoor je angst voor zulke dingen zal verdwijnen.

groetjes, een jongen die je advies probeert te geven

victor
15 jaar geleden

hey hallo, ik kom zelf uit een oorlogs gebeid, en ik heb geroomd dat ik op vakantie daar was met een goeie vriendvan mij , en dat we zeg maar op een plek waren waar er een breed rivier was waaar je over stenenkunt lopen, en wij vonden dat leuk om te doen , eerst was er niets aan dehand, tot dat er een helikopter kwam die vuurde eerst 2 rakketten af, ver van ons, dus een paar min later nog een helikopter , en het werden er steeds meer en meeer helikopters in 1 keer allemaaal rakketten afvuren,maar ontplofden allemaal rond de 150m verderop,en het waren er zo veeel dat ik moet liggen en ze zo alemaal op het nippertje kon ontwijken, ( leek net the matrix) het was dood eng maar werd niet geraakt het waren zeker wel honderden raktten die langs me heen raasden,

weet iemand wat hier de betekennis van is ?
ik zou graag willen weten wat het is ... (ik droom de laatste tijden wel erg vaaag en ook vaak...)

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024