Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

rare droom

16 jaar geleden

Hey mensen,

Een paar jaar geleden heb ik iets vreemds gedroomd. Soms denk ik er wel eens aan van wat betekent het. Misschien dat het iemand me kan uitleggen.

Ik was 14 en zat op de middelbare school. Toen ik klaar was van die school (ik was toen 16) was ik heel erg blij dat ik weg ging. Heb veel dingen meegemaakt leuke en slechte dingen. Maar nou droomde ik dat ik terug ging naar school want ze gingen die school slopen (in me droom) en ik wou de school nog voor laatste keer zien. (ik weet niet waarom) Maar opeens had ik 2 bommen gelegd. 1tje in de kantine en de ander in een lokaal. De politie had de ene bom gevond en ontruimt. Maar die andere niet. Dus ik ging naar buiten stond voor de school (op de schoolplein) keek naar boven en opeens ontplofte de school. Terwijl iedereen die erin zat. (zelfs mijn beste vriendin en klasgenoten waar ik mee goed had en de andere waar ik slecht mee had en of helemaal niks). Ik weet dat ik zelf ook dood ging toen de hele gebouw geexplodeerd was.

Maar ik vraag me af waarom liep ik niet weg en waarom heb ik niet die mensen waarom ik geef niet gewaarschuwd om weg te gaan maar ik liet iedereen gewoon doodgaan?

Misschien dat iemand hiermee me kan helpen zou ik enorm fijn vinden ;) Ik droom het niet meer maar ik denk er vaak over.

Groeten
JustMe18

16 jaar geleden

Hoi JustMe

De school die we in de droom zien zou betekenen dat we in het waakbestaan nooit zijn uitgeleerd. De school die we in de droom zien kan echter ook een gebeurtenis uit ons verleden verbergen. Dat geldt vaak voor mensen die in het waakbestaan aan een neurose leiden.

Wordt het huis Of een school van anderen in de droom gesloopt dan zijn we in het waakbestaan bang dat de reputatie van iemand anders aangetast zal worden. Werken we in de droom zelf mee met de sloop dan dragen we in het waakbestaan zelf bij tot aantasting van de reputatie.

De bom is het symbool van schokkende gebeurtenissen, meestal uit het verleden. Ze symboliseren in ieder geval altijd gevaar..

Je had twee bommen, eentje ging niet af de ander wel, wat zeggen wil dat je eerst probleem opgelost is en aan het tweede ben je nog bezig

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche

Kijk maar wat je er mee kan

Groeten H@ns..

16 jaar geleden

Hoi Hans,

Bedankt voor je info, ik ben erover na gaan denken en t zal best wel s kloppen.

Groeten,

JustMe18

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024