Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overleden opa

J.H.
16 jaar geleden

Hallo,

Toen mijn opa pas overleden was kreeg ik deze droom/nachtmerrie.
Toen der tijd zou het ook niet lang meer duren of ik moest van school veranderen.
Dit kwam omdat de middelbare school in ons dorpje maar tot en met Havo 2 ging en de rest moest ik volgen op een school in de stad in de buurt.

In mijn droom gingen ik en mijn moeder naar deze school toe. De school zag er totaal anders uit dan in het echt en in mijn droom lag hij ook midden in het centrem.
Terwijl ik en mijn moeder richting de school liepen zag ik allerlei mensen lopen en af en toe zag ik mijn overleden opa er tussen lopen. Hoelanger de droom duurde hoe vaker ik hem zag. Bij de school moesten we wachten in een wachtkamer ik had een beetje hetzelfde gevoel alsof ik op de tandarts moest wachten.
Toen was ik in een keer heel ergens anders en dat stukje is een beetje vaag ik weet alleen dat ik mijn opa steeds vaker ging zien.
Daarom ging ik zijn graf bezoeken. In de droom zag de begraafplaats er precies hetzelfde uit alleen lag het graf van mijn opa ergens anders. Bij het graf bidde ik tot jezus of God. Ik bidde dat ik de geest van mijn opa niet meer wou zien enz. Toen kreeg ik een halsband en jezus of God vertelde mij dat ik die om een kat moest doen. Die kat waarover hij het had liep vlakbij en ik deed hem de halsband om. Jezus/God beloofde mij dat ik nou van mijn probleem af zou zijn.
Ik was alleen nieuwsgierig wat er zou gebeuren als ik hem weer af deed. Toen ik dat deed zag ik overal mijn Opa's gezicht ik zag niks anders meer en ik Schrok wakker...

Dit was mijn droom

16 jaar geleden

Hoi J H

Grootouders treden in de droom vaak op als beschermers en raadgevers, ook als deze in het waakbestaan al lang zijn overleden. Grootouders moeten ons behoeden voor stommiteiten die we dreigen te begaan. Natuurlijk moet men wel een goed contact hebben gehad met zijn grootouders, of tenminste over hun goedheid hebben gehoord. De grootvader is in de droom meestal de raadgever,

De school die we in de droom zien zou betekenen dat we in het waakbestaan nooit zijn uitgeleerd. De school die we in de droom zien kan echter ook een gebeurtenis uit ons verleden verbergen

De wachtkamer is slechts een onderbreking tijdens de levenswandel. We zitten in de droom in de wachtkamer vanwege de afwachting van iets belangrijks

Dromen we over een graf, dan raken we meestal onze illusies kwijt. In feite ligt in het graf onze ideeën, dromen en plannen begraven. Soms liggen ook onze problemen er begraven. In dat geval doen we er goed aan het graf met rust te laten. Graven staan ook symbool voor de radeloosheid uit het waakbestaan.
De kat is in de droom niet altijd het lieve spinnende huisdier.

Ik den dat je opa kan zien als jou beschermer op je levenspad.

Groeten H@ns.

J.H.
16 jaar geleden

Mooi gezegt H@ns,

Bedankt!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024