Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

bang op zolder

simone1975
16 jaar geleden

ik heb een steeds terug kerende droom:
ik mijn droom heb ik een klein huisje (net als in t echt) maar er zit een hele mooie zolderverdieping op.
met grote kamers voor de kinderen een mooie badkamer,noem maar op.
maar er is daar ooit iemand vermoord, en ik durf er niet naar boven.
zo af en toe ga ik toch een kijkje nemen op die zolder, en dan word ik echt doodsbang en ga snel weer naar beneden om vervolgens nat van het zweet wakker te worden.
weet iemand wat deze droom betekend?
mvg. simone

16 jaar geleden

Hoi Simone1975

Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik. De verdiepingen zijn de verschillende gedeelten van het lichaam.

De zolder is het domein van allang vergeten gebeurtenissen die op de zolder in onze droom weggeborgen liggen, maar nu aandacht gaan vragen.

De badkamer is de plaats waar we in de droom onze ziel zuiveren en ons willen bevrijden van een geestelijke vervuiling.

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode, dus aan het werk met je zelf..

Ik denk Simone dat de droom over je zelf gaat, iets in je zelf dat nog niet verwerkt is, misschien kan je daar eens naar kijken en als dat lukt heb je een mooie zolder kamer tot je beschikking waar je lekker rond kan plonsen in je badkuip.

Kijk mar of je er wat aan hebt.

Groeten H@ns.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 16 jaar geleden door Hans.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024