Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ontvoering

Masa
16 jaar geleden

Ik heb al sinds ik me kan herinneren dromen over ontvoering, steeds weer een andere situatie en een andere plek maar de droom gaat ALTIJD over dat ik ontvoerd word met nog meer mensen (die ik helemaal niet ken maar in mijn droom dus duidelijk wel vrienden van me zijn) en dat ik degene ben die ons (bijna altijd 4 personen) er probeert uit te halen.

Ik wordt ALTIJD wakker op het moment dat ik in de ontsnappingsfase zit. Dus dat ik een plan heb gemaakt dat ik dus ga uitvoeren. Ik weet dus nooit of het me gelukt is om te ontsnappen of dat het mislukt is en ik nog vast zit.

Dit soort dromen heb ik echt al sinds ik 14 a 15 was ofzo (ben nu 20). Heb er ondertusse een dochtertje bij maar daar heeft het niets mee te maken. Ik ben niet samen met de vader maar heb een relatie gekregen toen ik zwanger was. Daar ben ik nog mee samen maar het gaat heel moeizaam, door zijn verleden durft hij geen stappen te nemen en we wonen dus nog niet samen, zien elkaar niet vaak en hij heeft enorme bindingsangst maar ook falingsangst, ik mag niet weg maar als ik er te vaak ben vind hij dat ook niet prettig.

Kortom hele moeilijke situatie.

Ik ken zowel de ontvoerder als mijn vrienden in die droom niet en kan ze ook niet omschrijven. Wel komen ze allemaal duidelijk in beeld. (kan maar niet onthouden hoe ze eruit zien...)

Ik vind dit heel erg eng worden en volgens de uitleg van de droomzoeker betekend zo'n droom dat je de situatie niet in de hand hebt, en dit klopt deels wel. Ik wordt helemaal kierewiet...

annabella1234321
12 jaar geleden

Hallo masa,
ik heb hetzelfde probleem.
ik droom al jaren altijd dat ik ontvoerd word.
het is meestal, ontvoert met anderen mensen.
1 keer ben ik alleen geweest maar verder altijd met meerdere.
ik ben ook altijd de gene die met de ontsnappingsplannen komt.
en altijd als ik ontsnap, ontsnap ik alleen en word ik elke keer door de ontvoerder betrapt of tijdens dat ik weg ren gepakt.
het is altijd een andere situatie en een andere omgeving maar altijd hetzelfde.
ik heb geen idee waar dit door komt, ik denk niet dat dit met jou levenswijze te maken heeft want ik ben 18 en heb geen kind etc. dus ik leef een heel ander leven.
maar de dromen gaan niet weg, iemand zei tegen mij dat ik de droom moest herkennen en tegen mezelf moest zeggen dit is een droom.
maar dat lukt niet omdat de dromen zo levens echt zijn.
ik schijn ook vaak midden in de nacht ineens keihard te gaan gillen wat ik zelf niet doorheb.