Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

achtervolgd worden met pistool

dreamy
16 jaar geleden

hallo,

Ik wil graag weten wat mijn droom betekend.
Ik droom al 2 keer bijna dezelfde droom en dit moet wel iets betekenen volgens mij.
Ik droom dus dat ik achterna wordt gezeten door mensen en dat die mij neer willen schieten,dus ik ren echt heel hard weg.
In de eerste droom blijf ik dus maar rennen,en op een gegeven moment kom ik op de zolder van me oude huis.
Als ik me wil verstoppen ziet die gene me eerst niet,als ie me ziet doet ie ineens heel aardig en helpt ie me overeind.
dan ineens ben ik ergens anders en besluit ik niet meer te rennen en zeg ik ook schiet me dan maar dood,en dan besluit die gene zichzelf neer te schieten,ik zie ook wel gaten in zijn hoofd maar geen bloed.
Als die gene dan weg is komt er iemand anders en pak ik dat pistool af.
Ik begin dan ook te schieten,maar zie tevens bij niemand bloed.
Ook zie ik mijn dochter.
In mijn 2e droom wordt ik ook achterna gezeten,maar pak ik snel dat pistool en schiet ik weer uit zelfverdediging,weer zie ik wel schoten op diegene maar geen bloed.
Wie kan mij helpen deze droom te ontcijferen want droom niet voor niks deze droom 2 nachten achter mekaar.

Bedankt alvast.
dreamy

16 jaar geleden

Hoi Dreamy.

Het pistool heeft meestal een seksuele betekenis. Niet alleen Freud dacht er zo over, hoe kon het ook anders, ook hedendaagse analytici denken er zo over. Mannen die op seksueel gebied weinig presteren zijn vaak heel gewelddadig. De loop van het pistool kan daarom gezien worden als een verlengstuk van de penis.

De zolder is het domein van allang vergeten gebeurtenissen die op de zolder in onze droom weggeborgen liggen.

Het bloed is het symbool van levenskracht en de zetel van de ziel. Het betreft hier wel de lichamelijke ziel en niet de geestelijke. Sommigen geloven dat zich in het bloed een magische kracht bevindt. Het bloed heeft ook te maken met verraad, vriendschap en liefde.

Maar aangezien je nergens bloed ziet, moet je maar kijke wat er verder gebeurd in je dromen of je leven.

Kijk maar wat je er mee Kan.

Groeten H@ns.

dreamy
16 jaar geleden

Ik snap eigenlijk niet echt waarom ik deze droom gehad heb dan tot 2 keer aan toe.
Ik vind er niet echt wat in terug wat voor mij van toepassing is.
Maar goed bedankt in ieder geval voor je uitleg.

Groetjes Dreamy

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024