Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Weten dat je droomt, Maar niet wakker kunnen worden

X.
15 jaar geleden

Ik droom heel vaak dat ik door iets van een schim vast gegrepen word,
Wat ook echt heel zeer doet waar het me vastpakt,
Ik probeer dan om hulp te roepen maar er komt geen geluid uit me mond heel eng,
En het ergste is dat ik weet dat ik droom maar dat ik echt niet wakker kan worden hoe erg ik me best ook doe,
En als ik dan wakker bent doet die plek ook echt zeer en ben ik doodsbang om weer in dezelfde droom terug te vallen,
Hebben meer mensen dit ?

Janet
15 jaar geleden

Hey, ik heb precies hetzelfde!
Komt omdat je lichaam nog in de slaapstand is. In je droom lijkt dit uren te duren, maar het is maar een kwestie van minuten voordat je echt wakker wordt.
Ik weet dat het echt heel eng is, ik weet ook dat het verklaarbaar is maar blijf het eng vinden als ik het heb.

Groetjes Janet

Sofia
15 jaar geleden

Ik heb hetzelfde, maar ik voel dat ik wordt vastgegrepen door een soort elektrische energie. Het lijkt dan net alsof mijn lichaam elektrisch geladen is... Hebben jullie dit ook? Ik heb het de laatste tijd wel heel erg vaak.

Miepie
15 jaar geleden

Hoi hoi,

ook ik heb hetzelfde. Ik vind het ook doodeng.
Mijn gevoel is idd. dat je door iets wordt gepakt. Ik heb meestal mijn ogen open en ik zie mijn man dan rustig slapen, ik roep hemm dan om hulp, maar hij hoort mij niet, want er komt gewoon geen geluid uit. Het lijkt idd. heel lang te duren, maar volgens mij is het maar een fractie van een paar seconde. En meestal ben ik dan weer bang om te gaan slapen en val ik in slaap, dan komt het meestal voor de 2de keer terug. Ik heb dit verschijnsel zeker een paar keer in de week. En ik weet echt niet wat het betekent.

fruitmandaatje
15 jaar geleden

Ik heb het ook gehad maar heb het niet meer het is zeker eng maar dat komt echt door stress die je gedurende de dag doormaakt machteloosheid.
je moet de dingen die je niet fijn vind en die je ongelukkigmaken wegdoen dan komt het zelf goed.
probeer ineens een stomp naar achter als je gegrepen bent dan kom je los en zeg een gebedje op om rustig te worden op het moment dat je amen zegt en die stomp geeft raak je los en voor het slapen een gebedje opzeggen helpt echt ook al ben je niet gelovig je doet het voor je rust en je zegent je bed.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024