Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ontvoering van mijn broertje

ongeruste zus
15 jaar geleden

ik ben 15 jaar en ik heb het volgende ;

ik droom regelmatig dat iemand een poging doet om mijn broertje van 7 te ontvoeren, maar dat ik dan op het nippertje hem red voordat de kidnapper de kans krijgt om hem te ontvoeren.
weet iemand wat dit betekent ?

Ook heb ik een droom gehad dat ik gestalkt werd door een konijn, dan stond ie opeens in mijn deurpost en even later stond ie weer buiten voor mijn raam naar mij te gluren. heeft dit een betekenis ?

15 jaar geleden

Hoi ongeruste zus

Konijnen zijn, even als hazen, al vanouds een vruchtbaarheidssymbool. Dit op grond van het feit dat zij zich razendsnel kunnen vermenigvuldigen (zie haas). Het konijn staat ook symbool voor vruchtbaarheid en tederheid.

De broer is in de droom meer het symbool voor broederlijkheid dan voor een echte broer.

Kijk maar of je er wat mee kan. De dromen hebben wel met elkaar te maken, zo kan het zijn dat je erg veel liefde hebt en kan geven..

Groeten H@ns.

Bron.

DROMEN ENCYCLOPEDIE

ongeruste zus
15 jaar geleden

Bedankt Hans,

Nou ben ik er nog niet helemaal uit van het konijnverhaal, want ik werd achtervolgd door hem. Bovendien was het niet een konijn, maar iemand in een roze konijnenpak..
Het enige wat hij deed was mij aanstaren. Ik weet niet of dit enig verschil maakt met de betekenis van mn droom.

Alvast bedankt.

15 jaar geleden

Hoi ongeruste zus

Wie in de droom door iemand wordt achtervolgd die zijn of haar liefde wil opdringen, zou in het waakbestaan een aangeboden liefde moeten accepteren.

Maar omdat het een kunstkonijn is kan je hem gerust laten staren of negeren

Verder weet ik het ook niet, kijk maar of je er nu wat mee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024