Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Eerst even een compliment voor deze geweldige site die ik gevonden heb omdat ik opzoek was naar droomverklaring. Ik ben al twee weken van slag door een droom waarin ik mijn zoontje van 9 van een berg/heuvel gooi. Ik zie terwijl ik hem een duw geef de schrik in zijn ogen, hij roept mama, en ik zie hem neer storten tot halverwege, dan schrik ik wakker.
Voorafgaand aan dit drama loop ik met mijn zoon en een voor mij onbekende vrouw (die, in de droom, een heel goede vriendin blijkt te zijn van de vader van mijn zoon) een heuvel op. Het is herfst, er ligt veel blad op de grond en er zijn veel bomen. We lopen over een smal pad wat om de heuvel heen gaat. steeds hoger en hoger. We maken ruzie, hebben woorden. Deze vrouw geeft me het gevoel dat ik geen goede moeder ben. Ze zegt er alles aan te doen ervoor te zorgen dat mijn zoon bij mij weg moet en bij zijn vader kan zijn. Als we boven aan de heuvel zijn gekomen staat daar een klein houten gebouwtje links van ons. Rechts is een stijle afgrond. De vrouw staat links voor mij en mijn zoon vlak naast mij rechts. De vrouw zegt iets in de trent van, we pakken je je zoon af... Dan schreeuw ik NEEEE en geef mijn zoon een duw.... Hij stort naar beneden. Ik zie zijn geschrokken koppie,hij roept mamaaaaa, ik realiseer mij dat dit niet de bedoeling was maar dat het te laat is... Hij stort naar beneden, tuimeld over de kop en dan schrik ik wakker, helemaal van de kaart.
Ik kan het maar niet uit mijn hoofd zetten, wat moet of kan ik in met deze droom??
Hopelijk kan iemand mij wat meer uitleggen over deze droom
In ieder geval alvast bedankt!
Groet,
Anouk
Hoi Anouk
Vaak dromen we over onze zoon als we in het waakbestaan zorgen om hem maken. Wie in de droom zijn zoon hoort roepen moet er ernstig rekening mee houden dat er in het waakbestaan iets met zijn zoon aan de had is. Soms dromen we over onze zoon omdat we in het waakbestaan nalatig zijn geweest.
Bergen wijzen op problemen. Ze staan symbool voor hindernissen die overwonnen moeten worden.
Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, Het is het huis van de ziel, ons eigen ik.
Onbekende vrouwen die in de droom verschijnen symboliseren de onbewuste vrouwelijke kant van de dromer. C.G. Jung noemde dit de anima. Dergelijke vrouwen kunnen ons belangrijke dingen over ons gevoel en onze capaciteiten mededelen. Onbekende vrouwen wijzen daarom meestal op eigenschappen waarvan we ons tot nu toe niet bewust waren dat we ze hadden.
Ik denk dat dit een waarschuwings droom is voor jou, je zag hem vallen, maar weet niet of hij dood is gegaan.
Kijk eens naar je zelf, wat je beter zou kunnen doen, daar gaat het om.
Sterkte en groeten
H@ns.
Beste H@ns,
Heel erg bedankt voor je uitleg! Ik kan me er alleen nu niet in vinden. als ik deze droom nu een jaar eerder had gehad dan klopte het allemaal precies.
Het is juist sinds korte tijd dat ik weet dat het met mijn zoon beter gaat dan voorheen (en dan voornamelijk tussen mijn zoon en mij). Maar het blijft opletten
als het om kinderen gaat. Met mij gaat het na een heel stressvol jaar ook eindelijk sinds een maand of twee weer beter. En dan die onbekende vrouw, niets
in haar kan ik bij mezelf vinden, ik hoop ook niet dat ik zo gemeen en akelig kan worden!!
Het huis of gebouwtje in mijn droom was oud en stuk. Lichamelijk zit ik nog niet zo lekker, veel last van rugpijn/hernia en exceem, stress van afgelopen jaar is er nog
niet helemaal uit denk ik. Hoewel het wel langzaam beter gaat. Daar kan ik dus wel de staat van het huis vertalen naar mijn lichaam.
Ik ga nadenken over de vraag wat ik beter zou kunnen doen. Er is natuurlijk altijd wel iets. Maar als je weet wat ik het afgelopen jaar allemaal "overleeft" heb en hoe ik er
door veel strijden uitgekomen ben en hoe het nu gaat, tja... dan ben ik juist heel trots op mezelf en kan ik oprecht zeggen dat ik juiste keuzes gemaakt heb en hard ge
vochten heb voor waar ik recht op heb.
Mijn zoon viel en idd weet ik niet of hij die val overleeft heeft, ik werd namelijk wakker (gelukkig). Toch vraag ik me nog af waarom ik hem een duw gaf en niet die onbekende
vrouw? Ik had haar van die berg moeten duwen.
Groet,
Anouk
Hoi Anouk.
Het kan ook zijn dat je nog met rest verwerking te maken hebt, van wat je hebt mee gemaakt, en nog een poos door moet vechten om er te te komen, door wat jij hebt mee gemaakt heeft je zoon nog extra aandacht nodig.
Ik wens je sterkte.
Groeten H@ns.
Droominfo, © 2024