Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

kanker en afwijzing

Fleur
15 jaar geleden

Hallo allemaal!

Al jarenlang kan ik me nauwelijks herinneren wat ik 's nachts gedroomd heb. En als ik het me al kon herinneren, waren het 'onschuldige', leuke dromen. Nachtmerries stammen bij mij uit mijn jeugd, toen ik hier regelmatig door geplaagd werd, zoals waarschijnlijk ieder kind. Maar de afgelopen twee nachten heb ik toch zo bizar gedroomd! Afgelopen zaterdag ben ik een jongen tegengekomen van wie ik had gedacht hem nooit meer te zullen zien. Ik heb met hem op de middelbare school gezeten en heb altijd een groot zwak voor hem gehad. Ik raakte met hem aan de praat en het voelde zo goed, zo vertrouwd en gezellig!

Maar sinds deze zaterdag heb ik al twee nachtmerries gehad waarin deze jongen de hoofdrol speelde. Vooral die van afgelopen nacht zit me dwars. Ik droomde dat ik dacht dat ik en deze jongen een relatie hadden, hoewel hij vrij koel en afstandelijk deed naar mij toe. Maar ik was jarig en hij was er toch, gaf me af en toe een kus, dus ik dacht dat het goed zat tussen ons. Maar toen hij weg was van de verjaardag, wilde mijn moeder met me praten omdat ze me iets wou vertellen. Ik zag de bui al hangen en wilde het niet horen. Het was inderdaad zo dat zij gezien had dat het allesbehalve goed ging tussen ons en dat dit het einde van onze relatie was.

Enkele ogenblikken later lag ik plotseling in een ziekenhuisbed. Er was kanker bij mij geconstateerd. Weer enige momenten later lag ik op een ander bed, terwijl ik mijn eerste chemokuur kreeg. De jongen, in de droom dus mijn ex, zat naast mijn bed continu rotopmerkingen te maken. Dat ik niet moest denken dat ik heel wat was, dat hij me nooit echt gewild had en dat ik me niet aan moest stellen; ondertussen lag ik namelijk te creperen van de pijn vanwege de chemokuur die ik aan het ondergaan was.

Ik vraag me echt af wat deze droom te betekenen heeft en of het iets zegt over de werkelijke situatie tussen mij en de jongen van mijn middelbare school. Wie kan me helpen?

15 jaar geleden

Hoi Fleur

Ziektes hebben meestal te maken met depressie en liefdesverdriet. Kanker staat voor iets dat aan ons vreet. Dat kan liefdesverdriet zijn maar ook haat. Het lichaamsdeel dat ziek is kan veel duidelijkheid verschaffen. Maag en darm klachten die we in de droom hebben wijzen op onverwerkte emoties.

Het kan inderdaad een liefdesverdried zijn wat aan je vreet.

Kijk maar of je er wat aan hebt.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024