Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

inbreker

Valerie
15 jaar geleden

Ik heb vannacht gedroomd dat er werd ingebroken in het huis van mijn ouders, er werden onbelangrijke dingen gestolen, geen idee wat, ik denk eten, omdat het duidelijk was dat de persoon die ingebroken had, dat enkel deed omdat hij moest (omdat die honger had ofzo). De volgende nacht zou ik op wacht staan en kijken of die persoon zou terugkomen (vreemd genoeg stond ik buiten op wacht, een paar huizen verder) en inderdaad kwam die persoon terug, met een rode of zwarte auto, ik weet niet waarom, maar ik wist dat hij rood of zwart was, dus ik zag het gebeuren, maar was op een of andere manier te moe om iets te kunnen doen, ik kon mijn ogen niet openhouden en pas de volgende dag, terug bij mijn ouders, bleek dat er weer een hele hoop spullen gestolen waren, maar ditmaal wél belangrijke dingen.

Toen ik wakker werd, was deze droom zo werkelijk, en zo duidelijk, en ik was hier echt geshockeerd door, heb ook mijn moeder gebeld om haar te vragen of ze deze week extra goed wou opletten om deuren en ramen te sluiten. Ze zei me dat ze dat zeker zou doen, maar dat zon droom wel eens een heele andere betekenis zou kunnen hebben, vandaar dat ik dit wou opzoeken, want ik krijg het ook niet goed uit mijn hoofd. Ik heb dit opgezocht in het droomwoordenboek bij "dief" maar vond echt dat deze dingen absoluut niet op mij van toepassing waren.

Enige ideen ? Dank bijvoorbaat.

(jaren geleden is er ingebroken in het huis van mijn ouders, toen ik nog daar nog woonde, terwijl we thuis waren, normaal had ik die nacht beneden in de zetel geslapen omdat we een nieuwe kat zouden krijgen en ik haar op haar gemak zou kunnen stellen als het nodig was, maar bij toeval zou de kat pas de volgende dag komen zodat ik die nacht gewoon in mijn slaapkamer sliep, maar moest ik die nacht beneden hebben geslapen had ik waarschijnlijk oog in oog komen te staan met de inbrekers, die enorm onvoorzichtig tewerk zijn gegaan en vanalles op de grond hebben laten vallen, terwijl we daar niet van zijn wakkergeworden, toch heel eng om mee te maken, sindsdien heb ik toch altijd wel belachelijke schirk gehad van inbrekers, geen idee of dit belangrijk is in mijn verhaal, maar typ het er toch maar bij)

minoes
15 jaar geleden

ik denk dat je er goed aan gedaan hebt, om je moeder te waarschuwen.

uit het tweede deel van je verhaal haal ik een stukje schuldgevoel.
(een diefstal waar je trouwens helemaal niks aan kon doen, maar ja. zo zit het menselijk wezen nou eenmaal in elkaar.)

maar toch...blijkbaar is er nou ineens iets dat jouw onderbewustzijn getriggerd heeft.
misschien heb je zelfs wel iemand bij je ouder's huis in de buurt gezien, waar jouw onderbewustzijn's alarmbellen van ging rinkelen.
je weet toch dat je meer dingen ziet, dan je bewust bent?
dat haal je in hypnose sessies ook naar voren.

misschien heb je iemand in een donkere auto gezien die net iets te geinterresseerd naar je ouders of hun huis stond te kijken.
het kan savonds zijn geweest, waardoor jouw onderbewustzijn de kleur van de auto zelf ingevuld heeft.
("het lijkt zwart, maar zou best rood kunnen zijn, in die schaduw onder die boom...")

maar je hebt er (bewust) geen verdere aandacht meer aan geschonken.
wat OOK kan zijn, is dat je die verdachte auto bij je EIGEN huis in de buurt hebt gezien...

en omdat er in je ouderlijk huis ook ingebroken was, zorgt de droom ervoor dat het DIE omgeving is.
de raad aan je ouders is verstandig...maar let zelf ook heel erg goed op je EIGEN woning!
misschien is jouw huis het "doelwit" wel...
je stond ten slotte een paar huizen van je ouderlijk huis vandaan te 'posten' in je droom...

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024