Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

betekenis van deze enge droom wil ik graag weten

gerda1979
15 jaar geleden

vooraf mijn vader heb ik nooit goede band mee gehad en hij is dit jaar al 6 jaar overleden

maar in mijn droom leefde hij weer en ik was met hem
ikweet niet meer waar in zijn huis het mijne ik weet niet
in iedergeval werd er ingebroken of werd hij overvallen zoiets ook dat was niet echt duidelijk
maar die mannen vermoorden mijn vader voor mijn ogen het leek net echt
daarna liep ik naar buiten en toen kwam mijn moeder of zus of in iedere geval iemand die dichtbij me staat
en ik vertelde dat me vader volgens mij dood was en dat hij in de kamer lag en we gingen kijken en toen zag ik hem op de grond weer liggen in het bloed
daarna schrok ik bang wakker en kon ik bijna niet meer slapen

kan iemand mij vertellen wat dit beteken ben er echt van geschrokken
en droomde nooit over mijn vader en hij is al 6 jaar dood dus ja vind het raar
ik moet wel zeggen dat ik bij psychiater loop en veel aan het verwerken ben maar niet over mijn vader

ikhoop dat iemand mij een beetje uitleg kan geven

gerda1979
15 jaar geleden

niemand :(

het blijf zo spelen in mijn hoofd

15 jaar geleden

Hoi Gerda.

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode.

Is of was de band met onze vader in het waakbestaan niet goed dan kunnen we in beter zijn adviezen negeren.

Inbrekers nemen weg wat ons lief is. Ze dringen daarbij onze ziel binnen, verstoren er de rust en laten een leegte achter.

De moeder staat voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt.

Onze zus die we in de droom tegenkomen is maar zelden het symbool voor onze echte zuster. Meestal staat zij symbool voor een zorgzame persoon.

De kamer is het binnenste van het huis, dus in feite het centrum van ons eigen ik. Soms zijn we gesloten tegenover de buitenwereld als we in de droom in een kamer verblijven.

Nu nog het getal 6

Sleutels: Artistiek,verantwoordelijkheid, liefde voor faam.

De Zes staat voor de Liefde, de planeet Venus en verantwoordelijkheid. De zes kent niet veel spiritualiteit, wel water en emoties. Alle zessen houden van harmonie en werken vanuit hun hart met mensen. Ze kunnen heel aardig, maar ook heel venijnig. Soms zijn ze een echte moederkloek. De zes wil altijd de harmonie bewaren. Soms denken ze dat er ruzie is terwijl dat niet zo is.

Postief: Heeft veel met aardse liefde te maken en kan genieten van de mooie en kleine dingen. Huis en haard zijn heilig en het hele leven staat in het teken van de liefde.

Negatief: Een bekende eigenschap van de zes is dat ze mensen afhankelijk van hen kunnen maken. Je moet dan doen wat zij zeggen. Soms zijn ze erg bemoeizuchtig, waardoor ze anderen ook afhankelijk van hen maken. De zes kan soms erg venijnig zijn. De zes kan moeilijk conflicten hanteren. Soms kan de zes problemen met liefdesaangelegenheden hebben en weten dan niet wat ze er mee aan moeten. Zwakke punten zijn de geslachtsorganen, het hart en de vruchtbaarheid. Ze kunnen over-vrouwelijk zijn (als man kan de zes dan b.v. homoseksueel zijn), of juist over-mannelijk (als vrouw kan de zes dan b.v. lesbisch zijn

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024