Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

spinnen

15 jaar geleden

Heykes allemaal!

Vannacht supper vieze droom gehad over dikke spinnen.
Ze zaten in huis en ik probeerde door ze in een emmer te krijgen buiten ergens ver weg weer uit te zetten. Maar dit lukte niet zo goed.
BAH!!!!!!!
Iemand een idee wat dit betekend?
Grtz J.

15 jaar geleden

Hoi Utopia.

Spinnen zijn meestal een symbool van dreigend gevaar. De rest van de droom zou meer duidelijk kunnen maken.

Is de emmer lek of wil hij niet vol raken, dan proberen we hopeloos onszelf van een psychische last te bevrijden. In het laatste geval hoeven we ook niet te rekenen op kennis uit ons onderbewustzijn dat ons verder helpt.

En het lukte jou niet zo goed om ze weg te krijgen, dat wordt opletten.

Groeten H@ns.

15 jaar geleden

Heykes

Eerst en vooral bedankt voor de verklaring.
Verdere aanvulling van de droom;
Ik kreeg de spinnen niet eens in de emmer. toen k ze wou vangen zaten ze verscholen.
Maar ik zag wel zo bolletjes met spinne-eitjes. 1 van de spinnen was bruin papperig en doorschijnend deze zat het dichtst bij mij. En de anderen waren zwart.
Ik was in het huis van mijn ouders in de eetkamer, ze kropen op de houten stoelen.
Ik was daar alleen. en bang.

Grtz J.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 15 jaar geleden door Utopia.

15 jaar geleden

Hoi

Zijn we daarentegen in de droom angstig in huis of onrustig dan zijn we ook in het waakbestaan innerlijk angstig of onrustig.

De handelingen die we er doen, de symbolen die we er tegen komen en de verdieping waarop we ons bevinden is van groot belang op de uitleg.

Het is het huis van de ziel, ons eigen ik. De verdiepingen zijn de verschillende gedeelten van het lichaam. Zo is b.v. de zolder het hoofd en de kelder ons onbewuste.

Als ik dat zo lees, krijg ik het gevoel als of je last van je buik hebt, spanning en nog eens spanning en verder begint mijn keel te gloeien.
Nogmaals let goed op je zelf en vraag om hulp als het nodig is en dat is het zowat. En spinne eitjes staat voor iets wat gebeuren gaat, ze komen vast een keertje uit en dan moet je sterk zjn.

Groten en veel sterkte.

H@ns.

15 jaar geleden

Heykes

Nou had vandaag en nog steeds last van mijn buik alvorens ik jouw antwoord las.
en keel, ik moet een dezer dagen mijn bloed nog eens laten trekken ivm met verder onderzoek naar problemen aan mijn schildklier en deze ligt aan de keel he.
en idd veel spanning laatste tijd want ik zit zonder werk, ben pas gaan samenwonen.

Hartelijk dank

Mvg J.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024