Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over monnik, dood en rare beestjes en ijzeren trap naar beneden.

Judje6
15 jaar geleden

Deze droom heb ik jaren geleden eens gehad, ik was toen een jaar of 8 ( ben inmiddels 34), maar ben hem nooit vergeten en ben toch nog steeds heel erg nieuwsgierig naar de betekenis van deze droom.
In het huis waar we toen woonden, moest ik, vanwege gezinsuitbreiding verhuizen naar de zolder, ik heb me hier altijd angstig gevoeld.
Ik droomde heel vaak over de trap die in het huis zat, maar ik droomde dan altijd dat er nog een grote ijzeren trap langs liep, die naar een grote, zwarte leegte ging en dat ik die altijd nam. Nooit ben ik bij het einde gekomen, want ik werd altijd wakker, badend in het zweet.
In die tijd heb ik ook mijn droom gehad waar ik mijn vraag over heb. Ik lag te slapen en werd wakker ( of sliep, en leek het of ik wakker werd) en het was pikkedonker in mijn kamer. De koude rillingen liepen over mijn lijf en ik trok mijn dekens ver over mij heen. Ik durfde me niet te bewegen om een lampje aan te doen, maar voelde me doodsbenauwd. Opeens stond er iemand/iets langs mijn bed. Een hele lange persoon, gehuld in een groot, donker monnikskleed met grote capuchon over zijn hoofd heen getrokken. Althans, ik denk zijn hoofd, want ik zag niets, als alleen een grote zwarte leegte waar zijn hoofd zou moeten zitten. Het hart klopte in mijn keel. Deze persoon is voor mijn gevoel hier wel een half uur blijven staan. Hij bleef langs mijn bed staan, stokstijf, zijn handen gevouwen voor zijn buik, zijn hoofd iets naar beneden gericht en iets onverstaanbaars mompelend. Opeens zakte deze persoon door zijn knieen en ging langs mijn bed zitten, net of hij aan het bidden was. Hij hief zijn handen boven zijn hoofd en legde deze op mijn buik. hij boog voorover en bleef mijn zijn hoofd en handen op mijn buik rusten. Nog steeds kan ik de verlammende angst voelen die ik toen ook voelde, het gevoel dat er iemand is, maar die ik niet zie, hoor, ruik of voel. Opeens viel deze persoon in honderdenduizenden beestjes uitelkaar die over mij heen kropen om dan te verdwijnen onder mijn bed. De rest van de nacht heb ik stokstijf in mijn bed gelegen, niet in staat te bewegen, te roepen of iets te doen. Ik was volledig verlamd van angst. Deze droom heb ik nooit meer gehad, maar ik kan hem, ondanks dat het bijna 20 jaar is geleden nog zo voor de geest halen. Ik ben benieuwd wie hier een verklaring voor heeft. Alvast bedankt.

judje
15 jaar geleden

helemaal niemand??

Gerrit
14 jaar geleden

Over het gedeelte van die monnik naast je bed, heb ik ook gehad, was toen 8 of 9 en had precies dezelfde schrikreactie als jij. Behalve waren het erbij mij 3 stuks en hebben zij niets gedaan m.b.t. dat handenoplegging. Maar ik heb eigenlijk zo'n soortgelijke ervaring gehad.

van grembergen patrick
13 jaar geleden

Beste,

Eigenaardig......, las nu je berichtje ( wel een jaar later ) maar kan me toch niet houden om daar even op te reageren.

ik heb namelijk eveneens zo een verschijning ( droom ?? ) gehad ongeveer toen ik 12 jaar was ( nu 44 ).
Het verhaal breng ik bij familie gelegenheden steeds op tafel jaar na jaar.
En weet na al deze jaren nog steeds niet de betekenis.
Verhaal is als volgt:

Op een zomernacht lag ik in bed in het ouderlijk huis.
Zoals gewoonlijk ( en nu nog ) bij warm weer leg ik mijn benen bloot voor wat frisser te slapen.
Op een gegeven moment stond er naast mijn bed een monnik ( zoals jij die beschrijft).
Na een poosje legde hij zijn hand op mijn onderbeen, en kan u zeggen .... dit voelde nog kouder dan ijs aan!!
Door deze koude ( vermoed ik toch ), werd ik wakker en deed het licht aan.
in de kamer was niets te zien.
Maar toen was het verhaal nog niet uit......
De dag nadien stierf mijn peter, en meer ter verduidlijking... mijn peter zat in het rustoord en ik als jonge man was nog de enige die hem bij regelmaat kwam bezoeken.
Met de rest van de familie wou hij geen contact meer.
De dag erop toen ik op school was en tijdens de speeltijd, voelde en ruikte ik mijn peter in mijn nabijzijn.
Zeker het ruiken wegens mijn peter een specifieke parfum had van een bepaald merk met een indringende en herkenbare reuk.
De dag erop verdween dit al.

Eveneens houd deze ervaring mij zelfs na al deze jaren nog steeds bezig, en hoop misschien ooit ( zoals u) daarvoor een verklaring te vinden.

Groeten,

P

Kitty
13 jaar geleden

Wat een opluchting dat ik niet de enige ben, ja midden in de nacht staat er ook een monnik naast mijn bed, scrok me gek en zette het op een gillen..
Ik bleef kijken en zag hem later als water door de grond verdwijnen..
Mijn dochter werd wakker en lag op dat moment naast me te slapen,en zegt dood leuk tegen mij ,moet je maar mijn kant uitkijken als je slaapt..
Maar als de monnik de volgende keer weer langs komt wil ik toch proberen te praten met die gene, als hij kan praten...

Ben er een poosje best van in de war geweest.
Best spoekie....
Ik ben nu 51 jaar toen het verscheen was ik 48 jaar
Groetjes Kitty