Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over kobaltblauwe poes

Willes
14 jaar geleden

Heel raar gedroomd vanacht:
Er zat een kobaltblauwe kat in de kamer, echt heel erg blauw. Hij miauwde vaak en het klonk als nee.
Later zag de poes op mij hoofd als een circusbeer op een bal. Hij zette steeds zijn nagels uit, en hoe ik ook schudde met mijn hoofd ik kreeg de poes er niet vanaf.
Smiddags heb ik wel bij een vriendin een poes gezien die heel erg hard mauwde en zijn nagels in mijn laarzen zette.
Overigens heb ik wel een pezenwens die nog niet in vervulling is gegaan. De blauwe kleur van de kat was heel erg scherp en blijft me ook erg bij.

Wie kan mij vertellen wat deze vreemde droom in kan houden?

14 jaar geleden

Hoi Willes

Blauw: als kleur van het denken drukt het geestelijke, het spirituele uit; het staat voor trouwe en diepe gevoelens; ook voor ontspanning. (kalmeert de eeuwige onrust van onze zielen)
intuïtie – idealisme – waarheid – autoriteit – rust – concentratie

Meestal heeft zij een seksuele betekenis, maar zij staat ook voor ongebondenheid, onverwachte wendingen, eigenzinnigheid, voorzichtigheid, sluwheid, gluipergheid, geluk en ongeluk.

Kijk maar of je er wat aan hebt.

H@ns.