Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vredig en moord

Nonnia
14 jaar geleden

Ik had een droom vannacht waar ik zelf echt niet over uit kom... ik hoop dat ik misschien hier wat hulp kan vinden?

ik droomde dus dat ik mijzelf op een hek zag zitten ik had een witte jurk aan en was op blote voeten... naast mij op het hek zat een witte duif....
ik bungelde wat met mijn benen en ineens zie ik vanuit mijn oogpunt in de verte op het veld dat er een oorlog gevoerd wordt er rennen schreeuwende mannen over het veld met lange zwaarden en schilden elkaar afslachtend... maar ik lijk er zelf niet om te malen... en er alleen maar lachend naar te staren..

kan iemand me helpen ik wel echt graag weten wat het betekend...

14 jaar geleden

Hoi nonnia

Soms is het de angst op herhaling waardoor er in de droom oorlog is. Ook het vele nieuws over oorlogen en de angst voor de enorme machtswellust van Amerika roept tegenwoordig snel een oorlogsdroom op. Toch zijn dromen over een oorlog bijna altijd het gevolg van een conflict tussen gevoel en verstand, of de dromer nu wel of geen oorlogservaringen heeft. Soms hebben we te maken met niet geheelde wonden uit het verleden.

Het hek ontzegt ons de toegang tot iets maar kan ook ons eigendom beschermen.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Nonnia
14 jaar geleden

hmm... er zit wat in ik ben altijd bang geweest dat ik ooit eens weer een oorlog zou meemaken...
en de duif die naast mij op het hek zat? het vreige wezen leek namelijk mijn vriend te zijn en vloog niet voor me op...

jan9
14 jaar geleden

Ik heb totaal geen verstand van dromen uitleggen, maar hier mijn interpretatie: een hek staat voor grenzen die je zelf ergens neer kan zetten of niet. de duif staat voor vrede, aanvaarding en liefde. De vechtende mannen willen vechten om iets te verkrijgen.

Jij zit op het hek: je kan dus aan beide kanten van het hek bewegen en bent dus onbegrensd. De liefde vergezeld jou. De liefde die grenzen slecht waardoor niets buiten jouw bereik is en je dus niets hoeft te bevechten en kan je lachen om hen die dat wel doen.

kijk maar wat je er mee kan

Nonnia
14 jaar geleden

Wow en jij kan geen dromen uitleggen volgens mij kon niemand het beter!
als ik dit lees en terug blik op wat er de laatste dagen hier bij mij gebeurd is en tegen me gezegt.... (relatie problemen en veel hulp aan familie)
dan had ik me geen betere uitleg kunnen veroorloven....!
Dank je, Dank je, Dank je Jan9!!!

En jij ook bedankt Hans natuurlijk :-)