Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Witte parkiet

14 jaar geleden

Ik probeer normaal niet zoveel achter mijn dromen te zoeken, omdat ik weet dat ik me er dan te veel mee bezig ga houden. Maar deze blijft maar op borrelen en ik moet er gewoon iets mee doen, ik weet alleen niet wat hij betekent.

Ik droomde over een witte parkiet in een kooi in mijn huis. Ik vond het zielig en haalde hem uit zijn kooi. Ik zette hem op tafel, maar hij kon niet staan. Ik zag dat zijn tenen aan zijn pootjes vast zaten met opgedroogde vogelpoep. Ik maakte ze los, en hij kom weer "lopen". Ik nam hem mee naar buiten en liet hem los.
Hij bleef steeds terug komen in mijn handen.

Nadat ik er een goede paar uur over nagedacht heb kwam ik tot de conclusie dat hij terug kwam omdat ik niet wou dat hij weg ging.

Is er iemand die me hier verder mee kan helpen? Mijn hoofd is er al vanaf 6 uur vanmorgen mee bezig en ik kan geen afleiding vinden.

Kim.
14 jaar geleden

Hoi Shahazai,

dit heb ik gevonden over je droom:
Wit: staat voor perfectie, vrede, onschuld, schoonheid, bewustzijn en nieuwe horizonten. Je zou kunnen ervaren dat je je herboren voelt en een frisse blik op het leven hebt gekregen. In het Verre Oosten daarentegen wordt wit met door en rouw geassocieerd.

Parkiet: Als je een parkiet ziet in je droom, zou dit aan kunnen geven dat het je aan initiatief en nieuwe ideën ontbreekt. Je zou wat spontaner en onconventioneel mogen wezen. Deze droom wijst ook op onvolwassenheid en afhankelijkheid.
Misschien kun je hier iets mee?

jan9
14 jaar geleden

Heb je iets of iemand met valse motieven aan je gebonden?

Met andere woorden: hou je iets of iemand vast wat jou/jullie niet geeft waar je naar op zoek bent en waarmee je ook anderen schaadt?

Of: ben je van plan iets te gaan doen waar je mogelijk niet meer los van kan komen als je het eenmaal gedaan hebt?

De droom lijkt te zeggen dat je met iets moet stoppen of ergens niet aan moet beginnen.

(Ik geloof dat dromen jouw eigen onbewuste mening zijn, dus als je een droom opvolgt doe je eigenlijk datgene waartoe je in je binnenste al besloten hebt)