Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Terugkomende droom over mijn huisratjes die vermenigvuldiging

karinxx
13 jaar geleden

Ik heb een aantal keren gedroomd over mijn huisratjes.
het zijn 2 mannetjes, maar in mijn droom is er een vrouwtje bij gekomen.
Het vrouwtje krijgt iets van 7 jonkies, de jonkies vermenigvuldigen zich heel snel en daar kom ik later achter.

Vannacht droomde ik dat het er best veel waren zoveel dat ze niet in het hok pasten.
De 1ste gereratie ratjes kan niet samen met de 2de generate althans dat denk ik.
En dan is het te laat. Er liggen dode ratjes, en de ratjes proberen uit de kooi te ontsnappen.
Ik wil een berichtje op marktplaats zetten, om de ratjes te verkopen.

Wie weet wat deze droom inhoud?

drs.Pieter Cornelis Hendrik van Hooft
13 jaar geleden

Beste Karin,

De rat wijst op het zieke en onbetrouwbare deel van de dromer of van de situatie waarin hij/zij zich bevindt hij kan ook iets vertegenwoordigen dat op de een of andere manier weerzinwekkend is. De dromer ervaart mogelijk een gebrek aan loyaliteit van een vriend of collega.
Het is dus zaak om er achter te komen welke vriend of collega gebruik maakt van de situatie waarin jij je bevind.
Dromen over vermenigvuldiging betekend dat je op meerdere vlakken van de droominhoud wordt beinvloed dus in deze zin loyaliteit.
De rat is een intelligent en sociaal dier dat een groot aanpassingsvermogen heeft.

Dromen zijn meestal een weerspiegeling en kunnen het tegenovergestelde betekenen oftuwel het kan zijn dat deze vaardigheden gebrekkig zijn in jou innerlijke zelf. Het klinkt misschien vreemd maar het zou goed zijn meer contact met je ratten te hebben, je kunt bijvoorbeeld als je televisie kijkt ze mee laten kijken en de kooi draaien zodat je meer het groepsgevoel krijgt en een sociaal contact krijgt met je ratten, in ieder geval belangrijk dat je ook tegen ze praat om hiermee je innerlijke zelf te inspireren.

Aangezien je ook gedroomd hebt over dode ratjes laat zien dat jou anja chakra aan het opladen is.
Het is een goede tip dat je de ratten diep in de ogen kijkt als je met ze communiceert want dit verstekt je zesde Chakra: Het Ajna-chakra (ook wel derde oog-chakra genoemd) verzorgt de verbinding met de geestelijke wereld en opent de poorten naar intuïtieve kennis en verwijst naar een werkelijkheid die tevoorschijn komt zodra het dualistisch waarnemen van de wereld overstegen wordt en de gedachten tot rust komen. Omdat het voorhoofdchakra de werking van alle endocriene klieren beïnvloedt, is het essentieel voor de gezondheid.

Tijdens het ontwikkelen komt ook vaak ter sprake, de innerlijke ontwikkelingen.
Het voornaamste hierbij is het luisteren naar je zelf, je omgeving(de ratten) en het her en erkennen en ermee aan de slag gaan.
Het zou niet verstandig zijn de ratten weg te doen hiermee kan jij je innerlijke zelf in verwarring brengen en je aanpassingsvermogen verkleinen waardoor je sociaal contact dramatisch achteruit kan gaan.
"Als het schip lek is, gaan de ratten van boord."

Dromen over de 7-ratjes: Een 7-jonkie voelt intuïtief aan waar hij vriendjes mee kan worden. Hij zal wel snel maar vaag door hebben dat niet iedereen het even goed met elkaar voor heeft. Wanneer hij wat ouder wordt heeft hij moeite te begrijpen waarom sommige ratjes zo agressief of gierig kunnen zijn. Hij geeft het liefste alles wat hij heeft met plezier aan een ander weg. Ouders kunnen dit ratje later uitleggen dat de wereld absoluut niet is zoals hij vanuit zijn grote droom en fantasiewereld verwacht. Leer dit karakter aan dat hij zuinig met voedsel om moet gaan. Deze jonge ratjes zijn in staat om al het voedsel wat ze hebben (zonnebloempitten of peentjes) in de eerste week van de maand zonder verder na te denken weg te geven.

Laat je niet gek maken van je droom over dode ratten zo gezegd:
"Je zult dan van de ratten besnuffeld zijn".

Met vriendelijke groet(en) / hoogachtend,
drs.Pieter Cornelis Hendrik van hooft

PCH-Proefdierenistituut

karinw
13 jaar geleden

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Er staat zeker geen onzin in!
Ik kom alleen niet uit dit stukje:

Aangezien je ook gedroomd hebt over dode ratjes laat zien dat jou anja chakra aan het opladen is.
Het is een goede tip dat je de ratten diep in de ogen kijkt als je met ze communiceert want dit verstekt je zesde Chakra: Het Ajna-chakra (ook wel derde oog-chakra genoemd) verzorgt de verbinding met de geestelijke wereld en opent de poorten naar intuïtieve kennis en verwijst naar een werkelijkheid die tevoorschijn komt zodra het dualistisch waarnemen van de wereld overstegen wordt en de gedachten tot rust komen. Omdat het voorhoofdchakra de werking van alle endocriene klieren beïnvloedt, is het essentieel voor de gezondheid.

Kun je mij hier iets uitgebreider over vertellen? Wat Anja Chakra precies is? En hoe kan ik mijzelf hier verder in ontwikkelen?

Trouwens. 1 ratje is 20 juni overleden. Waarschijnlijk aan een middenoorontsteking. Komt vaker voor bij ratten.
Vorige week heb ik een nieuwe collega leren kennen, toevallig heeft ze een vrouwtjes rat.
Dus je raad het al binnenkort krijgen we een nestje!

Groetjes, Karin