Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wat is de betekenis van mijn droom? Please help me!

een bijna-14-jarig-meisje
13 jaar geleden

he
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik was buiten ergens op een grasveld en er waren heel veel scholieren niet dat ik ze kon, maar oke. een leraar die ik kon van school (waar ik een oogje op heb) zat maar in z'n eentje buiten de groep. Ik vond dat zo zielig en wilde naar hem toe, maar ik werd meegesleurd door een stroming van scholieren die ergens heen gingen en ik kon er niet uitkomen en werd meegesleurt. De leraar blef alleen achter.
Wat betekent deze droom ik zou het heel fijn vinden als iemand dit mij kon vertellen.
groetjes

Pieter
13 jaar geleden

elke droom is heel persoonlijk en de kleinste details hebben invloed op wat de droom betekend
om dus echt een betekenis aan je droom te kunnen koppelen moet je goed bij jezelf als persoon stil staan en hoe jij je in je droom gedraagt

om het stukje te verklaren wat jij hier neer gezet heb:
was het gras veld mooi groen en onderhouden? dat duidt op positieve instinctieve emoties (je gaf zelf al liefde aan)

het is moeilijk om dat met je leraar en die andere leerlingen te verklaren omdat ik niet weet wat voor gevoel en ideeen je in die droom had, maar wat ik denk dat het is:
je gaf zelf aan dat je een oogje op die leraar hebt, maar toen je naar hem toe wilde werd je tegen gehouden door je mede leerlingen. dit kan duiden op het besef van een onmogelijke liefde, je beseft dat je wat voelt voor die leraar maar weet dat het niet mogelijk is vanuit sociaal oogpunt. je wilt naar je grote liefde toe maar word tegengehouden door je sociale omgeving en de andere kant (van je liefde af) op gevoerd. het kan zijn dat je je schaamt dat je verliefd bent op deze leraar ten op zichten van mede klasgenoten, maar dit weet jij zelf beter dan ik....

niemand hier kan jou droom verklaren alleen jij zelf, je moet niet naar delen apart van elkaar kijken in je droom maar als 1 groot geheel en dan alles goed naar je zelf reflecteren....
ik hoop dat je hier wat aan hebt

een bijna-14-jarig-meisje
13 jaar geleden

wow, ja dat klopt echt
heel erg bedankt!
groetjes