Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo,
laat ik mij even voorstellen, ik noem mezelf hier Analyst en ben 18 jaar.
Ik heb een halfjaar geleden een nachtmerrie gehad, nu is dit niet zo heel raar.
Wel is het raar, dat ik sinds mijn jonge jeugd geen nachtmerries meer heb gehad, en dit dus er wel insloeg.
Ik zal mijn nachtmerrie, die ik nog super goed herinner hier beschrijven om uiteindelijk tot mijn punt te komen.
Ik fietse 's nachts op mijn fiets op een straat 2 minuten van mijn huis. Op een bepaald moment leek het alsof ik voetstappen achter mij hoorde.. Ik draaide mijn hoofd om en zag een man achter me aan rennen die met zijn hand naar mijn hals rijkte. Op dat moment leek het alsof ik steeds langzamer fietse en toen hij uiteindelijk mijn nek greep, schrok ik wakker...
Een rare droom vond ik dat, ben er ook nog wel een week mee bezig geweest..
De droom bevatte dus deze punten.
*Oudere man die mij achtervolgt /probeert te grijpen
*'s nachts
*op mijn fiets
3 weken later toen ik voor mijn moeder wat bij de formido ging halen sprak een man mij aan, hij had het erover dat hij een thuis (arbo)artsen praktijk had en iemand zocht die hem kon helpen met het afleggen van testen, tegen betaling natuurlijk.
Hij gaf mij zn kaartje, en vroeg me hem te bellen.
Ik was wel nieuwschierig want ik was opzoek naar een nieuw bij baantje..
Wel vond ik het raar dat een wat oudere man zijn medewerkers rekruteerde in een formido, terwijl hij waarschijnlijk ook geschoolde mensen of stagaires zou kunnen vinden zonder veel moeite... maargoed ik heb hem gebeld en een afspraak gemaakt om langs te komen.
Nu kreeg ik de avond voor de afspraak in bed een heel raar en angstig gevoel..
Ik herinnerde me ook 'opeens' weer, na 3 weken aan mijn droom.. Het was alsof ik de man in het gezicht van mijn 'droom belager' kon plaatsen.. een soort dejavu/teken...
Dit heeft mij die dag heel alert gemaakt, ik wilde eigenlijk afzeggen.. maar ook mezelf niet laten kennen.
Ik ben gegaan, ik stootte bij binnenkomst mijn hoofd waarbij hij mij even 'raar' vast pakte en vroeg of alles goed was..
De hele sfeer was gewoon slecht, er klopte iets niet... die man kwam mij bekend voor... Toen hij mij in zijn tuin vragen stelde (geen sollicitatie gesprek vragen) en daarna een verhaal begon te vertellen hoorde ik niks meer , ik wilde alleen weg komen.
Hij vroeg of ik meekwam naar zijn praktijk, op zolder.. zodat die meer kon vertellen...
Toen kreeg ik een goed idee; ik zei: Mijn fiets staat nog voor u huis, en daar zit geen slot op ... ik wil hem even op de oprit zetten..
Dat vond hij prima, het leek hem zelfs beter om hem in de garage te zetten.
Ik ben natuurlijk op dat moment weg gefietst.
Zijn er mensen met soort gelijke ervaringen?
Ik heb trouwens nadat ik wakker schrok van mijn nachtmerrie een aantal minuten niet durven te bewegen.
Omdat het leek alsof er een hand naast mn bed omhoog stak en met z'n vingers bewoog... Dus alsof er iemand naast je bed ligt met zijn arm omhoog.
Ik heb het even tot me laten doordringen en toen het licht op mijn nachtkastje aangeklikt... alles was opeens weg.
zo, zo te horen was dat dus niet echt een fijne ervaring. het lijkt me dood eng. ik denk toen jij je hoofd stoote en dat die man jou toen raar vast greep, dat dat het sukje uit jou droom is dat er een man naar jou greep. je zat op de toen dat gebeurde en je wou in het echt ook vluchten voor die man, op de fiets. mijn gevoel zegt ook dat het maar beter was dat je was gevlucht. maar nu weet je wel dat als je ooit nog eens zon droom krijgt, moet je wel je gevoel vertrouwen.
groetjes marieke
Dat zal ik zeker doen.
Ik hoop echt dat ik nog eens zo'n droom krijg.. Ik vind het heel erg interessant.
het is inderdaad erg interesant om voorspellende dromen te hebben. ikzelf heb het ook een aantal keer gehad. maar ik denk dat je er vast nog wel eens een paar keer zon droom krijgt.
maar het is gewoon ook echt belangrijk dat je naar je gevoel luisterd.
ik heb weleens een paar keer niet naar mn gevoel geluistert en ja dan sta je ineens stil door stroomstoring in een achtbaan voor een uur. maarja hihi
groetjes marieke