Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

terugkerende droom

J.
12 jaar geleden

Hallo,

Ik heb van mijn 6e (?) tot mijn 11e levensjaar steeds een terugkerende droom gehad, nu ben ik 20 en ik kan de droom nog steeds levendig herinneren, ik zou hem in principe als mijn tekenkunsten meewerkten zo uit kunnen tekenen. het klinkt als complete onzin, maar ik zal hem zo goed mogelijk proberen uit te leggen:

In de droom was ik gewoon het jonge meisje ik die ik toen was qua uiterlijk, ik liep door een verlaten stad welke een erg sombere sfeer had. de gebouwen, grond en bomen waren zwartgebakerd en afgebrand. ik liep door de straten en daar aan de rechterkant stonden 2 zwartgebakerde gebouwen met in het midden een hele grote klok, welke nog volledig intact was en ook zijn normale kleuren had, beetje bruin/sepia achtig, dus helemaal niet afgebrand o.i.d de tijd die hierop stond was volgens mij zo ongeveer 10 over half 3 ( denk overigens niet dat dat er iets toe doet), ergens verderop was een groot graf. hier rees een grote zwarte dinosaurus (zo'n langnek ding) uit op met een grote (somber-gekleurde)nachtvlinder op zijn gezicht geplakt. in mijn droom herkende ik deze vlinder als "verdoemenis" en zodra je deze op je gezicht kreeg was je verdoemd, en kon je niet meer spreken, horen, of zien. de vlinder verliet het gezicht van de dinosaurus en begon door de stad te vliegen. mijn oudere (en enige) zus was ook in die stad, met een vriendje die er wel was maar die ik niet duidelijk gezien heb, op een andere locatie, en ik merkte of voelde dat de vlinder onderweg was naar het gezicht van mijn zus. mijn zus had overigens een rode trui aan en dat was bijna het enige kleurrijke in de stad (op de klok na dus). ik wilde niet dat mijn zus de vlinder op haar gezicht kreeg dus offerde ik mezelf op en liet de vlinder op mijn gezicht landen. hierbij was ik dus "verdoemd" en had ik mijn zus gespaard. hier hield de droom op.

Nu vind ik deze droom voor een 6 jarige vrij verontrustend, ik had een fijn leven op dat moment dus waar die vandaan kwam geen idee, en vooral gezien ik deze droom meerdere malen heb gehad tot ongeveer mijn 11e. (ik heb hem in totaal maar 6 keer gehad denk ik, maar hij was wel steeds hetzelfde, er zaten geen afwijkingen of andere dingen in die eerder niet in de droom voorkwamen). Ik zou hier graag een soort analyse van hebben want ik kom er zelf niet uit.. heeft iemand ideeën??

Groetjes J.

J.
12 jaar geleden

Ik was nog wat vergeten te zeggen, de klok, de vlinder, en de dinosaurus waren dus de meest belangrijke aspecten in de droom. Ook was er iets met die dinosaurus die eens in de 100 jaar uit dat graf rees met die vlinder.. maar dat kan ik me nog maar vaag herinneren..