Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Verlammingen.

HuubbD
11 jaar geleden

Ik heb al sinds een paar jaar hele erge dromen, echter zijn het geen dromen, tot sinds kort.

Het begon allemaal dat ik soms wakker werd maar me niet kon bewegen, ik zag niets, maar ik hoorde van alles.. en telkens dacht ik dat er een 'demon' bij me was, terwijl ik daar helemaal niet echt in geloof, maar nu dus wel. Terwijl ik alles hoorde, probeerde ik te bewegen en m'n nachtlampje aan te doen, echter lukte dit niet, er is geen beweging in te krijgen, behalve in m'n voet. Dit bleef ik bewegen omdat ik anders bang was dat ik nooit meer hieruit kwam.

Ik had een keer een hele heftige slaapverlamming waar ik gewurgd werd. Ik werd bij m'n keel gegrepen door "iets", een soort donkere schim, "opnieuw dacht ik een demon". en ik werd door m'n bed heen en weer gegooid terwijl ik gewurgd werd, gelukkig kon ik daarna weer bewegen, dit zijn hele nare en heftige ervaringen. want ik weet zeker dat ik hier wakker was.

Maar sinds kort droom ik dat ik verlamd ben, ik droom dan een normale droom, maar dan gebeurt er iets waardoor ik lig en niet meer kan bewegen. en telkens als ik probeer te bewegen krijg ik een hele harde steek in m'n zij, alsof iemand z'n vinger heel hard in mijn zij duwt, heel naar. Maar ik moet door de pijn heen om wakker te worden. Soms slaap ik nog net niet, of net wel, maar dan voel ik die steek al opkomen en weet ik dat ik snel wakker moet worden en voor een paar minuten niet meer in slaap moet vallen, want anders krijg ik het weer.

Wat betekend dit? de slaapverlammingen? maar ook de dromen waar ik verlamd ben? want dit is echt heel erg naar.
Het maakt me best angstig om te gaan slapen, ik ken haast niemand die dit ook heeft mee gemaakt, en al helemaal niet in zo'n heftige staat als bij mij. hopelijk kunnen jullie me wat informatie geven?

11 jaar geleden

ik kan bij deze verlammingen ook nooit roepen om hulp omdat mijn stem het simpelweg nooit doen zodra ik een verlamming heb. Ik heb soms ook het gevoel alsof iemand mijn borst stil houd, zodat ik niet kan ademen. Het voelt altijd alsof er iets negatiefs dan om me heen hangt, dood eng.
Ik weet niet of dit belangrijk is om te weten, of jullie me kunnen helpen met dit omdat het niet zo zeer een droom is..