Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over zelfde persoon

10 jaar geleden

Hallo iedereen!

Ik zit met een ernstige vraag en ik heb al veel gegoogled erover, maar toch wil ik echt een antwoord op mijn vraag. er zijn wel meerdere mensen met zo'n topic, dat weet ik maar al te best. Ik zal toch even ene uitleg doen..
Dus, de laatste tijd (neem de laatste 2 maanden) droom ik heel vaak over eenzelfde persoon, ik 'ken' ze redelijk goed en ik heb gevoelens voor haar gehad, daar niet van.. Ze betekent ook nog altijd vrij veel in mijn leven en hoewel ik ze dagelijks zie, zijn die gevoelens wegge-ebt. Het voelde ook meer als waardering dan als verliefdheid, om die reden ben ik er wel al zeker van dat dit geen rol in mijn dromen speelt. Maar goed, verder. Ze komt dus altijd voor in mijn dromen: als een goed persoon, iemand die me red, iemand die me lief heeft en soms als iemand die zich plots tegen me draait. In het verhaal zal ik ze Z. noemen..

Eén van die dromen gaat als volgt:
Ik loop over straat en vind een skateboard (een ijzeren) en ik skate ermee over straat, waar ik een hele tijd geleden gewoond heb. Vervolgens breekt dat skateboard ineens en heb ik het in mijn handen, het is echt middendoor. Opeens stopt er een bus voor mijn neus en een onbekende vrouw roept tegen mij dat ik haar zoontje haar skateboard kapot heb gemaakt en dat ik moet opstappen om te overleggen hoe we dat financieel zouden oplossen. Zo gezegd zo gedaan: ik stap op. Ik ga zitten naast die vrouw en na heel wat discussie ontdek ik dat het haar skateboard niet was en ik wilde er niet voor betalen. ineens bedreigd ze mij dan met een scherp voorwerp, ze drukt het echt tegen mij en ik zie Z. op de bus zitten, net een rij achter ons. Ik roep ze luidkeels en ze kijkt mij aan, waarna ze recht staat en die vrouw van me aftrekt. Op dat moment had ik het gevoel dat ze me echt van een moord gered had..

Een andere droom ging dan weer zo:
Ik loop een gebouw binnen en zie daar Z. staan. Ik vraag ze of ze met mij zou willen spreken, ik moet namelijk iets belangrijks zeggen. Zij kijkt me zelf niet aan, ze negeert me en ik sta daar gewoon, ik kan ze niet dwingen naar mij te luisteren. Ik loop verder naar een paar van mijn vrienden en uiteindelijk zie ik Z daar met een vriendin van haar die ik ook ken. Ze zegt me dat ik ze niet nodig heb en ik niet belangrijk ben, waarna ze zich omdraait en wegloopt. Door die droom heb ik ze ook een tijd niet meer durven aanspreken, uit schrik.

Of:
Ik zit in een computerlokaal met enkele van mijn klasgenoten. Ineens loopt Z daar rond als een leerkracht van mij. (Waarom? Geen idee). We krijgen een vragenlijst van haar over liefde, en ik kijk ze aan, omdat ik niet wet wat ik moet invullen, alsof ik het blad niet begrijp. Zij komt achter mij staan en ik doe mij hoofd achteruit waarna ze mij een kus op mijn voorhoofd geeft. Even later sta ik buiten, met een blad in mijn hand, er staat niets op, zo lijkt het, maar anderen kunnen het wel lezen. Ik ben aan het discussiëren met mijn moeder over waarom ik met mijn beste vriend niet mee mag. Uiteindelijk zie ik ineens Z zitten, ze komt op me afgelopen en zet tegen mijn moeder: "Kan ik haar even spreken?" waarna ik meegetrokken word. Ineens zegt ze me dat ze van mij houdt en ik niet weg mag gaan. Uiteindelijk, het moment dat zij begint te huilen, kus ik haar en zeg ik dat alles goed komt.

Het is echt vreemd, ik wil weten wat die dromen betekenen, als iemand mij dat kan uitleggen? Is er een reden waarom ik steeds over haar droom? Niet dat ik het heel erg vind, maar ik snap het niet echt..

Alvast bedankt om mijn dromen te ontcijferen!
Mvg,
Down

1 keer bewerkt. De laatste keer was 10 jaar geleden door DownInYourHeart.

10 jaar geleden

Niemand? :/

FallenAngelx
10 jaar geleden

Hoi DownInYourHeart

Het lijkt mij duidelijk dat je droomt over een meisje die je lang kent. Hoe is je relatie met haar qua omgang? Zijn jullie kennissen of vrienden? Nou ja wat ik probeer uit te leggen is dat het 'normaal' is om over anderen te dromen. Zo droom ik over verschillende kennissen en vrienden. Maar misschien heeft het wel te maken over jou of het meisje zelf. Je droomt dat zij jou redt en dat kan duiden dat jou indruk op haar goed is. Maar voor de rest van de dromen kan het ook wat je met dr hebt meegemaakt of wat je over dr denkt. Een droom dat ze boos is of dat ze jou niet wilt spreken kan betekenen dat je bang bent voor ruzie ofzo. En de laatste droom kan ik zo niet weten. Hopelijk heb je wat daar aan.

Groet,

E/FallenAngel