Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over iets vreemds

RobinLeeuw
9 jaar geleden

Hoi mensen, ik ben Robin Leeuw Uit Ieper in Vlaanderen. Ik had een aparte droom vannacht:

Ik was een soldaat in WO1 en ik had alle slagen van Ieper en de slag aan de Ijzer meegemaakt. De oorlog was bijna ten einde toen ik middenin het niemandsland een roodborstje op een vernielde boomstronk zitten zingen. Mijn voornaam is het Engels woord voor roodborstje, en ik kroop het met rottende lijken bezaaid slagveld op. Het vogeltje keek me nieuwsgierig aan en ik pakte mijn schetsboek om hem na te tekenen. Het diertje kwam op mijn schouder zitten om mee te kijken. Toen de tekening af was, zong het roodborstje zijn liedje en vloog weg. Ik liep terug naar de loopgraaf en toen een officier me een donderpreek en straf wilde geven voor het zonder reden of toestemming opgaan van het niemandsland werd ik wakker.

9 jaar geleden

Je bent voorbereid op een kwestie en je vecht voor je normen en waarden. Maar tegelijkertijd heb je ook te maken met innerlijke twisten, woede, angst, wanorde ervaren, chaos, problemen, conflicten die je ervaart en vooral wilt uiten. Je zit ook in oorlog met jezelf.
En dan kom je op neutraal terrein en gooi je de wapens neer. Je hebt genoeg van die oude gewoontes. Je staat open voor nieuwe inzichten, ideeën en mogelijkheden. Een vogeltje staat voor vrijheid.
Als je terugkijkt naar het verleden is dat niet veel soeps, maar het vogeltje geeft je de kracht om terug te keren naar niemandsland, de plek waar het veilig is. De positieve kant op!

RobinLeeuw
9 jaar geleden

Hoi Esme, bedankt voor de raad, het klinkt heel logisch en zo maar even tussen ons: het niemandsland was in WO1 de minst veilige plek waar je maar wezen kon, buiten de loopgraaf van de vijand.

Maar toch bedankt, je hebt me ik elk geval uit de brand geholpen :)

Groetjes van Robin

9 jaar geleden

Ik ben pas begonnen met droomuitleggen. En ja, dan ga ik nog wel eens op mijn bek.

RobinLeeuw
9 jaar geleden

Ach is niet erg het was maar een detail... Van 100 jaar geleden

RobinLeeuw
9 jaar geleden

Da's niet erg, het was ook maar een detail, maar wel een van een van de meest verschrikkelijke oorlogen ooit...