Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Kan iemand mij uitleggen?

Ronan
9 jaar geleden

Hallo,

ik heb hulp nodig. Het is opzich wel een feit dat iedereen kan vliegen in zijn droom.
(ik neem vliegem als voorbeeld want dat heb ik ook vaak genoeg gehad)
Ik heb dus ALTIJD in mijn droom dat iedereen kan vliegen, behalve ik want op
het moment dat ik wil vliegen komt de gedachte (zonder dat ik er iets aan kan doen)
in me op: "Maar wat als je niet kan vliegen?" en vervolgens spring ik maar een beetje
en kijk ik toe hoe de anderen lekker vliegen.

Zou iemand mij kunnen helpen om hier vanaf te komen?

Met vriendelijke groet,

Ronan

9 jaar geleden

Als je vliegt heb je controle over jezelf, sta je goed in je gevoel en ben je in balans. Dat houd je krachtig. Lukt het niet goed om in de lucht te blijven, dan heb je geen controle over de situatie. Je ziet dat anderen de kunst machtig zijn, maar jij blijft achter. Je kan niet meekomen bij een cursus, werk of studie. Als je springt doe je dat niet uit blijdschap maar je springt om een poging te wagen, echter lukt dat niet. Daarmee zorg je dat je achterstand hebt met de rest.

Ronan
9 jaar geleden

Dankjewel Esme,

als ik spring doe ik dat inderdaad om een poging te wagen.
Heb je hier misschien een oplossing voor? Op school doe ik het goed, maar heb wel dat ik niet tegen teveel mensen kan.

9 jaar geleden

Dat is het, je kan niet meekomen met de mensenmassa. Ik kon het ook moeilijk plaatsen, toen ik met de uitleg kwam. De droom is een soort waarschuwing, dat je vooral naar je gevoel moet luisteren, anders ga je teveel over je grens. Je moet je altijd goed in je vel blijven voelen om goed te functioneren, dus probeer dan ook niet met de mensenmassa mee te gaan. Doe wat voor jezelf goed voelt. Zo kun je ook goed blijven presteren op school en daar gaat het de komende jaren om.