Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Heeel rare droom

Asmara Andriese
9 jaar geleden

Vannacht had ik een superrare droom waarvan ik nergens iets logisch kon vinden. Oké, ik begin bij het begin:

Ik droomde dat ik de Medic van de game Team Fortress 2 was, in team RED- oké, ik droom best veel dat ik een mannelijk figuur ben, ik weet ook waarom. Maar het gekke was dat ik de specialiteiten bezat van alle andere teamleden: ik was sterk zoals de Heavy, snel zoals de Scout, precies zoals de Sniper, mysterieus als de Spy enzovoort.
En het vreemdste was dat ik niet mijn Medi Gun had zoals in de game om mensen te genezen, maar helende kracht vanuit mijn handen. Wel handig natuurlijk, kan ik ook gewoon wapens gebruiken, maar ik vloog ook nog rond op een griffioen die ik ooit zelf heb bedacht voor in een verhaal. Wat, een griffioen? Precies ja.

Ik vond het op zich wel een cool idee, ook al was het geschift en totaal onlogisch, ik vond het leuk om voor één keertje de beste in alles te kunnen zijn. En ik weet dat ik een grote fantast ben en dat vind ik wel tof, maar dit sloeg echt nergens op vannacht...

9 jaar geleden

Het leven is toch ook een beetje een spel. Het mannelijke figuur duidt de mannelijk energie die je leeft. Het zijn de eigenschappen van rationeel denken, doorzettingsvermogen en competitie. Handen staan voor communicatie. Iemand die doof is vertelt met zijn handen. Ventileren van je gevoelens helen. Het kan ook de manier zijn hoe je sociaal met mensen omgaat. De griffioen is een fabeldier. Zijn gestalte wordt gevormd door de kop en de vleugels van de adelaar en het lichaam van de leeuw. Hij belichaamt de koning van de lucht en de koning der dieren. Het symboliseert de heerschappij over twee rijken symboliseert: over de aarde (zijn leeuwenlichaam) en over de lucht. Dromen over aarde vertellen je over moedergevoelens, aarden, vruchtbaarheid, mogelijkheden, het ontwikkelen van een nieuw begin in je leven. Een andere uitleg is dat je op het punt staat om te zaaien, zodat je later kunt gaan oogsten; je bent dus in de beginfase van nieuwe kansen die je aanpakt. Lucht staat voor je levenskracht, energie en dynamiek. Wind staat voor veranderingen in je leven.

Asmara Andriese
9 jaar geleden

Dankje voor de uitleg, het eerste wat ik meestal denk na het hebben van zo'n ehmm... Fantasierijke droom is dat ik gewoon mijn gedachten heb laten gaan die nacht. Maar er blijkt na jouw uitleg toch nog logica in te zitten. Thanx :)