Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over bekende

Shanice
8 jaar geleden

Ik had n rare droom

Het ging zo snel. Ik droomde dat ik sliep en er iemand ik mijn huisje was ik stond op maakte me deur open en ja daar stond iemand. Ik pakte een mes en zei dat persoon zo snel mogelijk weg moest gaan, mijn vader woont naast me ik gilde en me vader kwam na buiten ik zei dat er iemand in me huis stond. Ik was toen denk ik verder gaan slapen volgende dag stond ik buiten voor me huis en kwam n vriendin aanlopen, ze zei niks en gooide een verpakking met geweer voor me neer. Terwijl ze met mijn fiets stond wat heel raar is ze woonde niet in de buurt. Iets zei ik was het waarop ik schreeuw en me vader riep hij kwam na buiten ze stond opeens op de stoep en we liepen na het politiebureau, ik vroeg haar waarom en wie ik huilde van verdriet en bleef vragen waarom en van wie

Ze zei niks en ik belde aan bij het bureau ze stond klaar om na binnen te gaan ze werd mee genomen ik liep na huis en belde direct iemand op ook n vriendin van ons ze snapte er niks van

Toen ik wakker werd keek ik na me plafon en leek alsof er n spin via de muur na plafon liep toen ik goed keek was t weg...

Hoop dat iemand me wat uit kan leggen

Daarvoor had ik nog n droom tijdje terug wat ook diep zit.

Ik was op me werk in de wc en een man stond naast me en er stonden twee beveiligers erbij en andere mensen. Man had n helm op en was heel dik leek wel of die n syndroom had, hij vroeg n mijn drinken waarop ik antwoorde nee hij vroeg t weer ik zei weer nee hij pakt n pistool en schiet zichzelf In een keer neer via zijn mond moment komt die weer op en rent achter me aan ik bleef maar rennen en rennen toen werd ik wakker

Hoop echt dat er iemand is die me wat meer kan vertellen Zit er erg mee

8 jaar geleden

Da’s apart, dat je droomt dat je sliep. Haast lucide. Met die mes voel jij je bedreigd en bijt je van je af. Dit duidt op kritiek op jou als persoon en jouw behoefte om je hiertegen te verdedigen. Je zou je gestressed, kwetsbaar of hulpeloos kunnen voelen. Je zou ook met een moeilijke verandering te maken gehad kunnen hebben in het echte leven. Wennen aan een situatie. Het huis is je lichaam en ziel, die je aan het verdedigen bent.

Op een gegeven moment ben je buiten je huis en daarmee verken je de buitenwereld. De verpakking laat een geweer zien en dit staat weer voor bescherming van jezelf zoeken.
Het fietsen laat wel zien, dat je controle hebt over de situatie, maar de politie geeft weer aan dat er bescherming nodig is. Vrees je ergens voor of ben je met een nieuwe fase van je leven bezig (dat je nog beren op de weg ziet/wennen).

8 jaar geleden
Beheerder

Het geweer is een fallisch element.
Schieten is vaak kritiek.
Maar het grijpen naar de wapens is een tamelijk primitieve oplossing.
Waarschijnlijk kamp je met een probleem en lijdt aan angsten.
Omdat het met de WC samenhangt kun je denken aan verwerking en een seksueel getint thema.
De politie is een vorm van innerlijk gezag maar ook geweten.

De man schiet zichzelf voor de kop maar omdat je nu eenmaal niet dood kunt gaan loopt hij je dan toch maar na als een kip zonder kop.
Waarmee de angst voor mannen in het algemeen mogelijk meespeelt.
Maar de onverlaten kunnen uitbeeldingen zijn de schaduwzijden in je zelf.
Zoals onderdrukte agressie.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.