Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zoontje geeft leven?

MarijkeB
8 jaar geleden

ik droomde dat ik een zoon had en dat mijn vrienden/familie ontvoerd werd in rare capsules. De ontvoerder wilde deze alleen vrijlaten wanneer ik mijn zoontje zou opofferen. Ik weigerde, maar hij gaf vrijwillig zijn leven. Ik was in alle staten. Op de dag van zijn begravenis had ik allemaal bloemen waar ik de blaadje van af haalde. Alleen de blaadjes. Ik kon alleen maar huilen, en legde deze in een cirkel. Het rare van deze droom is dat ik 20,5 ben en helemaal niet zwanger ben of een zoontje heb/verwacht. Ik heb wel een zus die zwanger is. Ik werd zo rot wakker..

8 jaar geleden
Beheerder

Het is de mythe van het offeren van een godenkind.
Het kind is dan een verlosserssymbool. (Kindarchetype)
Je plukt de blaadjes van een bloem en daarmee levensjaren uittellend.
Op 20 ga je toch realiseren dat het leven geen speeltuin is en dat het ook eindig is.
Dus pel je je ui af.

De aliens zijn vijandige elementen in je geest.
Deze treden vaak op in het kinderarchetype als antipode.
De familie staat voor eigenschappen maar ook sociale bewogenheid.
Die metalen voertuigen beelden een ongevoelige gepantserde mentaliteit uit die niet spoort met je werkelijk mededogen en liefde. Vaak kille mannelijk onverschillige trekken die vijandig staan tegenover het vrouwelijke. De roof is dan een bruut avontuur dat weliswaar tot verkenningen en avontuur voert maar tegelijk de stabiele beschermende invloeden negeert waarop toch een samenleving rust.