Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mystiek wezen oproepen?

Yolanda
16 jaar geleden

Ik droomde dat ik midden in een oceaan op water stond.
Daar begon ik te dansen, het water bewoog om mij heen.
Toen kwam er een raar geluid vanuit de lucht, en toen kwam er een vreemd wezen naar me toe.
het was een soort combinatie van verschillende dieren:
- Tijger
- Adelaar
- Otter
- Draak/slang/hagedis

Het stond voor me (ook op het water) en keek me aan. Eerst kreeg ik een gevoel van angst,
het wezen liep op me af en legde zijn Tijgerkop op mijn schouder. Het wezen was erg vriendelijk en warm.
Ik voelde een kracht door mijn lichaam stromen.

Daarna werd ik wakker.

16 jaar geleden

Hoi Yolanda.

De tijger staat symbool voor onze dierlijke instincten en overheersende drijvende krachten. Toch gedraagt de tijger zich minder onbezonnen dan de meestal andere roofdieren.

Bij westerlingen en stadsmensen verschijnt de adelaar, ook arend genoemd, beduidend minder in de droom dan bij mensen die in de vrije natuur of in bijvoorbeeld Amerika leven. De adelaar heeft meestal een positieve betekenis, dit omdat hij de heerser is van de lucht waarbij hij zichzelf kan bevrijden van de aardse gebondenheid. Hij staat symbool voor vrijheid en de hartstocht van de geest.

De otter die in onze dromen verschijnt kan bijna net zo uitgelegd worden als knaagdieren. Het zien van otters in de droom is meestal een ongunstig voorteken. Het duidt op verliezen en tegenslagen. Vooral op financieel en zakelijk gebied zouden er veel verliezen kunnen optreden.

Bijna altijd is de draak het symbool voor koelbloedige vitaliteit. De strijd tegen een draak is meestal de strijd tegen de animale kant van de seksualiteit.

De zee staat symbool voor het op en neer gaan van het leven, het ondoorgrondelijke, het onbekende en het onbewuste. Omdat alle zeeën ter wereld met elkaar verbonden zijn zag C.G. Jung de zee als symbool van het collectief onbewuste.

Wanneer je danst in je dromen, symboliseert dit vrijheid van beperkingen en harmonie met jezelf. Dansen vertegenwoordigt tevens frivoliteit, geluk, gracieusheid, sexualiteit en sexuele verlangens. Een andere droomuitleg is dat dansen een unie van het vrouwelijke- en het mannelijke aspect van je karakter voorstelt

Angst komt vaak in de droom voor, meestal tijdens een nachtmerrie of een vals ontwaken. Volgens de oude Egyptenaren zijn we ontevreden met onszelf als we in de droom bang zijn. Moderne uitleggers zien er echter een begane vergissing in die men graag ongedaan zou maken.

Zo bij elkaar nogal een geweldige droom die omslaat in een wezen dat alle elmenten bevat,dat vriendelijk en warm is, wat je kracht geeft.

Kijk maar wat je er mee kan.

Groeten H@ns.