Heej
De laatste tijd heb ik vaak dat, als ik wakker wordt (of tenminste: mijn hoofd wordt wakker), ik me niet kan bewegen.
Ik wil me dan graag omdraaien, maar dat gaat dan niet. Als ik het probeer doet het bijna pijn.
Ik heb gelezen bij 'feitjes' dat het slaapverlamming is, maar ik zie helemaal geen vreemde dingen in mijn kamer.
Ik raak echter wel in paniek van het feit dat ik me niet kan bewegen. Weet iemand hoe het komt dat ik niet 'volledig' wakker wordt?
En heeft er iemand tips om dit te vermijden ofzo?
Een ander onderwerp:
de laatste weken droom ik ook telkens over 'enge' dingen:
- inbrekers => De inbreker liep rond het huis, maar raakte niet binnen.
- brand => de hele tuin (volledig rond het huis) stond in brand, mijn familie sliep. Ik riep om iemand om me te helpen, en mijn moeder kwam naar beneden. Ze keek naar buiten, zei: 'aja, het brandt, je hebt gelijk', en ging toen terug slapen - alsof het haar niet kon schelen.
- brand in een vakantiehuis => een paar jaar geleden was ik in een vakantiehuisje met mijn ouders en vrienden van mijn ouders. In mijn droom was ik daar ook - en het huis stond in brand (deze keer wel ín het huis). Ik ging op zoek naar een brandblusser, maar vond er geen. Ik ging aan mijn ouders en familie vragen om een brandblusser, maar niemand wou me antwoorden. Ze zeiden voordurend: 'vraag het aan (naam van een andere persoon)'
- tafel staat in brand => Ik zat aan een houten tafel, en ik was aan het spelen met een sigarettenaansteker (aan - uit - aan - uit - aan -... ) (ik rook niet), en plots viel hij uit mijn hand. Hij viel op tafel, en de vlam van de aansteker 'viel' op tafel. De tafel vloog in brand, hetzelfde effect als je papier in brand steekt. Direct was er een gat in de tafel, en het gat werd groter en groter. Naast de tafel was er een kraan - ik maakte van mijn handen een kom en probeerde water te scheppen om op het vuur te gooien, maar tevergeefs.
- bijtende beesten => enorme insecten die me probeerden aan te vallen, in de tuin van mijn grootmoeders huis.
- soldaten => ze bestormden mijn huis en schoten alles kapot, ik liet me op de grond vallen en zei tegen een soldaat dat hij niet op mij moest schieten aangezien ik al dood was. (wat nogal idioot was - je zegt dat toch niet?)
- verhuizen => mijn ouders vertelden me dat we gingen verhuizen, en ze gingen het huis verkopen binnen de maand. Mijn hond kon niet mee verhuizen, dus die moesten we naar het asiel doen, waardoor ik in paniek raakte want mijn hond is zowat mijn alles.
Weet iemand hoe het komt dat ik telkens zo eng droom?
Best wel vreemde dromen vind ik..
Alvast bedankt!