Beste dromers,
Een paar dagen geleden droomde ik dat ik in de trein zat. Ineens zag ik een gewonde houtduif (dikke duif, groter dan een
postduif) door het gangpad lopen. Ik wilde hem meenemen om hem naar de dierenarts te brengen. Ik stopte hem in een plastic tas, omdat ik niets anders bij me had om hem in te stoppen. Ik zorgde dat zijn kopje boven de tas uitkwam zodat hij niet zou stikken. Ik bedacht dat ik hem thuis in een kooitje zou doen, hem in mijn box zou zetten (omdat ik thuis 3 katten heb) en hem de volgende ochtend naar de dierenarts zou brengen.
Ineens was het in mijn droom de volgende dag. Plotseling ging het als een schok door me heen dat ik de duif in de plastic zak had in mijn box had gedaan. Dus niet in hetkooitje. Ik raakte compleet in paniek. De duif is dood, de duif is dood, ging het steeds door mijn hoofd. En dat is mijn schuld. De droom was afgelopen.
Toen ik opstond was ik totaal niet meer met deze droom bezig. Ik liep naar mijn box om mijn fiets te pakken. En wat lag er bij mijn buurvrouw voor haar boxdeur? Een dode houtduif!!
Ik woon al bijna 20 jaar op deze plek en er heeft in die tijd ong nooit een dood dier bij onze boxen gelegen. Ook heb ik de dag ervoor geen zieke of gewonde duif gezien. De duif was duidelijk gepakt door een kat of rat, hij was niet aangereden.
Wat zou dit alles betekenen? Puur toeval??
Alvast dank voor eventuele reacties.
Elles