Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ik was een magisch paard die onder water ging zwemmen.

Bella
15 jaar geleden

Ik droomde dat ik een magisch paard was dat door de wei rende.
Plotseling sprong ik in het water en begon een zwemreis van twee weken.
Tijdens die zwemreis had ik mailtjes gestuurd naar mijn familieleden met een onderwaterlaptop.
Niemand reageerde.
Eindelijk kwam ik dan aan, en er was niemand die trots op me was!
Vond ik echt lullig.
Wat betekent dit?
x

antwoordmaster
15 jaar geleden

Paarden vertegenwoordigen sterke, fysieke energie. Je dient je ongetemde kracht te kanaliseren. Een donker of zwart paard duidt op mysterie, wildheid en het onbekende. Dit paard kan zelfs occulte krachten symboliseren. Een wit paard daarentegen symboliseert het pure, voorspoed en geluk.

Water is een van de krachtigste en bekendste droomsymbolen. Als je water in je droom ziet, symboliseert het je onderbewuste, je gevoel en je emoties. Water is als het ware het smeermiddel van je psyche en vertegenwoordigt levensenergie. Het staat ook voor spiritualiteit, wijsheid, genezing en verfrissing.?

?Als het water kalm en helder is, wil het zoveel zeggen dat je spirituele zelf goed in balans is. Het duidt op kalmte, innerlijke rust en verjonging.

?Vies of modderig water in je droom betekent dat er (veel) negatieve emoties in je leven zijn. Je zou eigelijk tijd moeten vrijmaken om je gedachten weer vrij te maken en je innerlijke balans weer te hervinden. Vies water wil tevens zeggen dat je oordeel of denken momenteel onhelder is. Als je ondergedompeld bent in vies water betekent dit dat je je tot over je oren in een (ongewenste) situatie bevindt en overweldigt door je emoties.?

Zwemmen in je droom geeft aan dat je verschillende kanten van je onbewuste gedachten en emoties aan het onderzoeken bent. Deze droom zou aan kunnen geven dat je op zoek bent naar een of andere vorm van emotionele ondersteuning.

Als je droomt dat je onderwater zwemt, suggereert dit dat je volledig bent ondergedoken in je eigen gevoelens. Je dwingt jezelf om met lastige emotionele kwesties om te gaan.

Een computer in je droom symboliseert technologie, informatie en het moderne leven. Nieuwe mogelijkheden en kansen worden toegankelijk gemaakt voor je. Een alternatieve droomuitleg is dat computers een gebrek aan individualiteit vertegenwoordigen en het niet kunnen uitdrukken van emoties en gevoelens. Mischien vaak conformeer je je aan de meute, zonder je eigen mening en adviezen te verwoorden.?

Meer kan ik niet vinden ?
Probeer zelf eens te zoeken op woorden van voorwerpen/dingen die belangrijk in je droom waren. Dan kom je er vast wel uit.