Hey, mijn naam is Eva, ik ben 17 en ik heb iets bijzonders.. althans dat denk ik.
Als ik droom en ik kan mij die droom herinneren dan gebeuren er verscheidene dingen standaard:
1. Opvallend is dat ik nooit kan zien vanuit mezelf. Maar in mijn dromen zie ik mijzelf, en zweef ik rond mijzelf heen als in een film rond een hoofdpersoon.
2. Wanneer ik mezelf dus zie (ik ben er wel altijd, ik WEET dat ik het ben) dan zie ik niet mijn eigen lichaam, maar een ander. Doorgaans zie ik er ouder uit in mijn droom.. dat is vooral het laatste jaar. een jaar terug ongeveer droomde ik echter dat ik een kind was van 4 (een kind dat ik niet kende) en toen nam ik de rol over van de moeder wiens hand die van het kind vasthield tijdens het oversteken van een zebrapad, toen bleek het kind mijn kind (ik was daar boven de 20 en heb in het echt geen kind).
3. Mijn vriend begon vandaag over "lucide dromen" dan ben je je er bewust van dat je droomt. Dus ik op wikipedia kijken.. nu bekeek ik de kenmerken van lucide dromen. Iets bijzonders viel mij op, de wakkerheids-testen (wat je kunt doen tijdens je droom om te testen of je wakker bent). Werkelijk alle regels van het realiseren dat je droomt heb ik niet. een paar voorbeelden: In je droom als je op je horloge kijkt en je legt er dan je hand op en kijkt op nieuw dan kan die niet echt de tijd aangeven of er gebeurt iets geks mee (ik kan echter altijd tijd waarnemen in mijn droom). Je zou geen pijn kunnen voelen (dus het bekende in je arm knijpen etc.) maar als iemand mij slaat in mijn droom of ik val voel ik ECHT de pijn, of iig in mijn droom. Nu dacht ik.. mijn dromen zijn misschien zo ontzettend realistisch dat ik al die dingen zelf invul in mijn hoofd waardoor ik dus een soort van "in mijn rol blijf".
Nu wil ik graag weten.. is er nog iemand die nooit droomt vanuit zijn/haar eigen oogpunt?
Of is er iemand die mij misschien kan uitleggen waarom dat is?
Eigenlijk zou ik graag op alle 3 de punten een goeie observatie hebben.. dus heeft iemand een idee?
Alvast super bedankt ;-) xxx eva