Hai Miss_Phelps,
Een mooie droom is altijd leuk, en zeker leuk om die een keer terug te krijgen.
Al is dat wel moeilijk.. Om een droom terug te krijgen moet je goed in evenwicht zijn met de bewuste en onbewuste..
Je kan dat zien als een soort siameense tweeling.. Waar je voor moet zorgen is dat dat op 1 lijn zit..
Bijvoorbeeld, als je rookt. Jij wilt zelf stoppen, maar het lukt niet. Dat komt omdat je onderbewust zijn het daar niet mee eens is.
Dus gaat het je ook niet lukken.
Om een droom te kunnen beinvloeden kost je dat veel energie, overdag in het dagelijkse leven moet je je zelf gaan trainen om met je gedachten en je gevoel 1 te maken, misschien heb je dat al.. Dat kan.
Zo kan je droom beinvloeden, zo kan hem terug spoelen, op pauze zetten of hem zelfs laten stoppen als het naar word.
Lucide dromen...
Als je bang bent om te gaan slapen omdat je dan misschien een andere droom heb dan dat je dat zou willen, ga je ook een andere droom krijgen..
Het kan zijn dat je die mooie droom al een paar terug heb gehad..Maar je kan niet al je dromen herinneren..
1 droom die je op een nacht heb kan je je herinneren, maar niet 3. Een mens heeft veel dromen op 1 nacht.
Ik kan ook mijn dromen onthouden, maar dat is er altijd maar 1 of 2. En ik kan hem dan ook onthouden als ik wakker word, en de hele dag verder ben. Ook niet iedereen kan dat. Ook dat heeft weer te maken met je onderbewuste..
Wees er niet te veel mee bezig met lucide dromen, wanneer je daar met je dagelijkse leven mee bezig bent ga je dat verwerken in je droom, en dan krijg je je droom die je niet wilt hebben.
Wacht het af, je onderbewuste en je bewuste wil waarschijnlijk graag die droom terug... En die zal terug komen..
Misschien niet het zelfde maar wel in de zelfde trend.
Ben er niet mee bezig, laat het even rusten, vergeet niet je droom, maar ben er ook niet constant mee bezig..
Leg het naast je neer, en je zal zien, je heb je droom weer terug, of iets gelijkssoorts..
Greetz, Yoiyoi