Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

gewonde hand zonder pijn-heel rare droom

effke
13 jaar geleden

hallo, kan iemand mij helpen om te weten wat dit kan betekenen?

Ik droomde dat er iets in de palm van mijn linkerhand zat, leek op een lang "takje" dat er toch wel een aantal centimeter uitstak. Het deed geen pijn maar zat gewoon in de weg. Mijn moeder zei "trek het er dan uit" maar ik zei dat dat niet ging, het zat te vast. Ze probeerde het er zelf uit te trekken en zei dan dat ik gelijk had, dat het inderdaad te vast zat. Ik denk dat er nog andere personen bij waren maar weet niet wie. Toen zeiden ze dat het waarschijnlijk mijn zenuwen waren die versteend (?) waren. Ik keek nog is goed naar mijn hand en zag dat het einde van het "takje" open ging zoals bloemblaadjes (vorm) en vanbinnen in was het allemaal hout. (te vergelijken met het uiteinde van de staart in de Avatar film) Toen zei iemand dat het in heel mijn hand kon zitten. Ik zei ja en voelde aan mijn hand. Vanbinnen liep dit in vertakkingen door tot in mijn vingers maar dit zag je niet aan de buitenkant. Het voelde gewoon hard. Ik vond dat ik naar de spoedafdeling moest om het er uit te halen want dat het niet normaal was maar niemand reageerde daar echt op en omdat ik bleef aanhouden dat het in de weg zat heeft mijn moeder dit "takje" afgeknipt tot tegen mijn huid. Ze zei dat ik zo geen last meer zou hebben maar je zag nog veel "verwondingen" aan mijn hand.

Dan ben ik wakker geworden.

Ik heb wat opzoekingen gedaan en de hand zou staan voor mijn vrouwelijke kant en een gewonde hand voor een aanval op mijn ego.. Maar ik weet niet hoe ik al deze dingen aan elkaar moet puzzelen....

13 jaar geleden

Hoi effke

De hand is het symbool van handelen.

De linkerhand is mannelijk,

Takken die we in de droom tegenkomen zeggen iets over onze psychische toestand. Ze zijn dan ook symbolisch gezien onderdeel van onze levensboom.

Wie in de droom zijn eigen moeder ziet heeft in het waakbestaan gebrek aan zelfbewustzijn.

Hebben we in de droom een wond aan onze hand dan is er iets mis met onze geestelijke gesteldheid. We zouden ons levensritme moeten veranderen om tegenslag te boven te komen.

Wonden aan de handen maken dat we ons standpunt niet meer kunnen verdedigen.

Dat zijn de betekenissen van jou droom symbolen voor zo ver ik die kan vinden, kijk maar of je er wat mee kan.

groeten H@ns