Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

betekenis bevestigingsdroom

gab
12 jaar geleden

Hoi,

Heb een aantal dromen gehad, over hetzelfde onderwerp. ik hoop dat ze uitkomen, maar twijfel daar wel eens aan, want het duurt wel heeeel lang.....
onlangs dacht ik weer aan die dromen, en toen vond ik niet veel later een briefje waarop ik een andere droom had geschreven.
Ik had gedroomd dat gebleken was dat alle eerdere dromen die ik heb gehad over dit onderwerp uit waren gekomen. Een soort bevestigingsdroom dus.
Nu is mijn vraag, is dit echt? Hoe weet ik dat het niet whisful thinking is? Er is tot nu toe niets van uigekomen......

Ben benieuwd!
groetjes, D.

Jenna
12 jaar geleden

Dromen zijn eigenlijk gewoon rottig! Ze vermommen zeg maar een verlangen of een angst of onzekerheid. In dit geval een verlangen.
Je wenst het, zoals je zelf al zegt en je wilt dat het uitkomt.
Het is moeilijk te bepalen of zoiets kan omdat je niet verteld hebt wat voor dromen het waren en met wat voor betrekking ze tot jou hebben.
Ik denk dat het goed mogelijk is dat het geen voorspellingsdroom is maar, zoals ik al eerder had gezegd, een verlangen. Je moet dat stuk bij artikelen over Freuds maar eens lezen misschien wordt je daar wijzer van. Je kunt, als je wilt ook de dromen beter uitleggen en dan kan ik je misschien nog verder helpen.
Liefs,