Beste forum genoten,
Ik heb de laatste tijd veel dromen die ik bewust meemaak en heel goed onthou!
Gisteren avond had ik een droom direct toen ik in bed ging liggen, ik sliep nog niet helemaal en heb dus alles erg goed ervaren! Dit heet volgens mij een lucide droom.
Ik was bij mijn ouders in spanje, lag aan de rand van het zwembad te zonnen en mijn lieve moeder was heerlijk aan het dobberen in het zwembad. Af en toe zeiden we wat, alles was fijn en relaxed! Toen mijn moeder iets zei en ik niet reageerde kwam ze naar mij toe. Op dat moment ging mijn borst "meer dan gewoon" op en neer een paar keer en toen was het klaar ik was dood. (de borst ging gewoon rustig 3 keer op en neer, niet schokkend ouzo).
Mijn moeder raakte in totale paniek, begon mijn vaders naam te gillen en te schreven en te huilen heel hard te huilen. Toen mijn vader er was zei ze; doe iets waarop hij zei; ik weet niet wat ik nu moet doen. Een oom en tante kwamen net bij de poort aan aan de andere kant van het huis en hoorde mijn moeder gillen dus klommen over de poort en kwamen naar het zwembad. mijn moeder zei toen, z'n eerste adem was in mijn armen en nu ook z'n laatste "huilen huilen"
Vervolgens werd mijn lieve zusje geïnformeerd ook totale verslagenheid en verdriet, mijn beste vriendin begon te gillen aan de telefoon en m'n beste vriend viel op de grond en bleef daar als aan de grond genageld lang zitten!
Opvallend was dat mijn zusje steeds tegen iedereen zei die ze informeerde, (snikkend) hij ademt niet meer! Hij ademt niet meer! ipv hij is er niet meer of hij is dood.
(tijdens dit dromen liepen de tranen in grote hoeveelheden over mijn gezicht (letterlijk) maar ik was totaal niet in paniek, angstig of had pijn)
vervolgens kwamen er nog wat beelden van mensen en vrienden die verslagen en vol verdriet reageerde.
En daarna was de begrafenis. Mijn zusje had mijn ex-partner aan de arm (welke nog altijd mijn beste vriend is) en zag mijn andere liefde van mijn leven aankomen, pakte hem erbij en zei; jij gaat aan mijn andere arm! ik breng hem weg met zijn 2 grootste liefdes aan mijn zijde.
Vervolgens kwamen er wat speeches die allemaal prachtig waren en daarna een tafel enorme hele lange tafel PRACHTIG gedekt waar iedereen ging eten met mij in de kist erbij (ik wist dat ik er was en dat er een kist was maar de kist heb ik in mijn droom niet gezien) Daarna vertrokken mijn ouders en oudere familie-leden en mijn zusje stond op en die zei, zoals hij het gewild zou hebben; huilen mag maar jullie moeten het ook vieren en toen begon mijn favoriete dj te spelen en begon er een geweldig feest en daar stopt de droom.
In de droom komt ook een aantal keer naar voren dat ik een hartstilstand had gehad en later word er duidelijk en meerdere malen gezegd; NEE het was geen hartstilstand!! Zijn hart is gescheurd!!
lieve forum genoten, jullie begrijpen natuurlijk al dat ik heel benieuwd ben wat dit allemaal kan betekenen!
Ik vind het belangrijk om er wel bij te zeggen dat ondanks dat de tranen gisteren avond tijdens de droom extreem over mijn wangen liepen, ik geen pijn had, geen enkel paniek of angst gevoel heb gehad en dus ook niet bang hierdoor ben!
wel benieuwd omdat ik er heel erg graag van wil leren!
alvast dank voor alle mooie reacties