Regelmatig droom ik dat ik op reis ga. Wanneer ik eenmaal door de douane heen ben kom ik erachter dat ik mijn bagage ben vergeten, soms is het niet eens ingepakt, andere keren staat het gewoon klaar maar heb ik het niet meegenomen.
Ik besluit altijd om mijn bagage alsnog te gaan halen (ik bereken dat ik net genoeg tijd heb om dit te doen, mits alles meezit). Er zijn altijd obstakels op mijn terugweg, taxi's die niet opkomen dagen, lekke band, auto niet kunnen vinden, telefoon die niet meewerkt, etc. Ik ervaar dan veel stress omdat het een race tegen de klok is en het steeds minder zeker is of ik het vliegtuig nog wel haal... Ik denk dat ik in het afgelopen jaar wel 6 keer zo'n droom heb gehad. De droom eindigt nooit met het vinden van mijn bagage. Mijn droom gaat het gaat over het realiseren dat ik mijn bagage ben vergeten en daarna gaat het over mijn weg in het ophalen van mijn bagage. Nooit eindigt mijn droom dat ik werkelijk mijn bagage heb opgehaald, voor die tijd ben ik al wakker geworden.