Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vallende dromen

Meisje
15 jaar geleden

Hey!

Het is al een tijdje geleden dat ik zo'n droom heb gehad, maar toch heb ik er vragen over.
Ik heb wel eens 'vallende dromen' gehad, ik heb opgezocht in het droomwoordenboek 'vallen', maar die uitleg volstaat niet.
Ik heb soms al eens gedroomt dat ik aan het vallen was in een zwarte omgeving waar geen einde aan komt.
Maar tijdens die droom word ik opeens wakker met een superraar gevoel!
Ik word wakker en zet me meteen recht in mijn bed, en dan ben ik zó blij dat het een droom was!

Maar nu is mijn vraag: Hoe komt het dat ik me opeens recht zet als ik zo'n droom heb?

rob
15 jaar geleden

k heb ooit voor een tijdje onderzoek gedaan naar dromen waarin je valt of een ernstig ongeluk krijgt omdat ik er zelf last van had. de verklaring die ik vond was dat op het moment dat je valt of een ongeluk krijgt al je spieren zich in een moment ontspannen of aanspannen. in jouw geval denk ik aan aanspannen omdat je meteen rechtop zit als je wakker word.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

groentes

rob

15 jaar geleden

Hoi Meisje,

Het vallen dat we in de droom zelf doen staat vaak symbool voor de werkelijke val in het leven. Vaak zijn we bang om in het waakbestaan ten val te komen. Vallen heeft verder te maken met contactstoornissen en innerlijke remmingen.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.