Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Macaber droom

Susan
14 jaar geleden

Hallo,

Ik had 2 dagen geleden een macaber droom gehad.
Ik droomde dat ik in een kasteel stond in een kamer en dat er brandend houtskool in een cirkel zat. In die cirkel zag ik een skelet (hoofd). Ik raapte die skelet op en keek er lachend naar, ik was helemaal niet bang, maar ik voelde rust en blijdschap.
Toen zag ik een sjamaan in de cirkel, de cirkel was vaag, het leek net alsof er wel mensen waren, maar weet niet hoeveel en wie precies(behalve de sjamaan).
Daarna kwamen er mannen op me afgestormd van links en rechts en ik had ineens een zeis in mijn hand. Ik hield ze allemaal tegen met mijn zeis, ik weerde ze af, maar deed ze geen kwaad. 1 van die mannen had me bijna te pakken.
Ik hoop dat iemand weet wat dit betekent.

Groeten Susan

Daniel
13 jaar geleden

het is geen goede droom. iets of iemand wil je in een satanistische cirkel brengen. vermijdt negatieve dingen en wees op je hoede. bid erover.

13 jaar geleden

Hoi

Wie in de droom in een kasteel woont leeft in het waakbestaan te ver buiten de realiteit.

Dromen over houtskool wijst op miserabele omstandigheden en ontevredenheid. Als de houtskool gloeit kunt u geluk en een groot genoegen tegemoet zien.

Als we over een cirkel dromen zouden we dus onze psychische energie bij elkaar moeten houden en ons voor indrukken van buitenaf moeten afsluiten. Gaan we een cirkel binnen dan gaan we recht op ons doel af en worden daarbij beschermd voor de kwade invloeden van buitenaf.

Skeletten zijn het symbool voor het vergankelijke waar we allemaal bang voor zijn, maar ook voor ons eigen ik dat wordt blootgelegd. Wie in de droom bang is voor een skelet is in werkelijkheid bang voor zichzelf. Waarschijnlijk is het onze agressie en onze gebreken waar we zo bang voor zijn.

Wie in de droom met een zeis aan het werk is wil in het waakbestaan iets afhandelen. Daarbij gaat het waarschijnlijk om zaken die we al lang afgehandeld hadden moeten hebben.

Zo maar een paar symbolen uit je droom die je wat te vertellen hebben, het feit dat je niet bang bent is positief en daarom denk ook dat jij je probleem kan oplossen.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024