Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Iemand een verklaring?? Ogen dicht en kauwgom blijft plakken

14 jaar geleden

Hallo,

Ik droom al een aantal maanden (misschien wel al meer dan een jaar) regelmatig over 2 dingen. Vaak komen deze twee onderwerpen in dezelfde droom voor.
Het ene is dat ik mijn ogen wil openen maar dat ze niet open gaan, heel dicht op elkaar zitten. Lijkt wel dat ze dicht zijn geplakt. Ik moet dan vanalles doen, zoals een trap oplopen, op een bepaalde (welke elke keer verschillend is) plek zien te komen. Eigenlijk is er altijd wel iemand bekends bij me die me begeleid hierin, maar ik voel me in de droom dan een blind persoon en erg afhandeklijk wat ik niet fijn vind.
Daarnaast droom ik erover dat ik kauwgom eet (wat ik normaal 'in wakkere toestand' heel zelden doe. Als ik de kauwgom beu ben wil ik hem uit mijn mond pakken en weggooien. Dat lukt met een stukje en daarna zit er constant kauwgom aan mijn tanden en gehemelte. Als ik dat er dan af wil trekken dan is het heel stug en het gaat nooit helemaal weg, ik kan blijven trekken.
Ik vind het geen fijne dromen, het is alsof ik ergens vanaf wil maar het lukt niet en dat ik iets wil zien, maar ook dat lukt niet.

Heeft iemand een verklaring voor deze droom/dromen.
Bedankt!!

a 1978
14 jaar geleden

Hoi ikke,

van die kauwgom is erg herkenbaar ik droom dat ook regelmatig en het blijft ook terug komen. Nu dacht ik ik zal eens gaan googlen en kwam jou tegen. Heb jij al een idee wat het betekent?

Ik zou het heel graag willen weten.

Groetjes A

marlies
14 jaar geleden

Hallo ikke,

ik denk dat je het zelf al aangeeft dat je het niet fijn vind om afhankelijk te zijn van andere mensen.
mischien heb je een probleem om mensen te kunnen vertrouwen of wil je liever zelf alles in de hand hebben
is het zo dat je wel uit komt bij de bestemming waar je heen moet, dan lijkt het me dat je vertrouwen nodig hebt in mensen zodat ze je kunnen helpen.
De droom over kouwgom zou ik zo 1 2 3 geen uitleg voor kunnen geven

M
13 jaar geleden

Hee,

Ik dacht laat ik maar eens op google gaan kijken, want ik droom de laatste tijd ook regelmatig dat ik een stukje kauwgum neem en dat het later niet meer helemaal uit mijn mond wilt. Ik blijf maar proberen en uiteindelijk was er vanacht in mijn droom een kies meegegaan. Ik vind het een beetje vreemd en vraag me af of het iets te betekenen heeft? Vooral omdat het gewoon geen fijn gevoel is en het regelmatig terug komt in mijn droom, weet iemand van jullie misschien wat het kan zijn?

Groetjes

Mariedr
8 jaar geleden

Ik heb deze droom de laatste tijd ook vaak. Hebben jullie al iets gevonden wat het kan betekenen?
Ik heb wel dit gevonden.
Kauwgom
Heb je in de droom zo veel kauwgom in je mond dat praten en ademen lastig wordt en je de kauwgom niet goed uit je mond kan halen, dan kan dit slaan op een verstikkende (seksuele) relatie of moeite met communicatie

8 jaar geleden
Beheerder

Kauwgum lijkt mij dat je aan het herkauwen bent op iets dat je niet verwerken kunt.
Kauwgum is een gewoonte, met moet iets te vermalen hebben. Taaie stof zonder functie.
Doet mij vaak aan koeien denken.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024