Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vreemde droom die mij erg is bijgebleven

dagdromer
14 jaar geleden

Een tijd terug een droom gehad die me erg bijblijft. Alhoewel ik vaker erg levendig droom is dit de enige die mij zo bij is gebleven dat ik hem opgeschreven heb.
De droom bestaat uit een aantal scenes waarbij ik toch het gevoel heb dat deze bij elkaar horen.
Ondanks dat een gedeelte als je het zo leest vrij luguber is (3e scene), was het een erg mooie droom met een ontzettend gevoel van geborgenheid. Overigens waren de gevoelens veel duidelijker dan de beelden, m.n. weer die van de 3e scene is ietwat mistig.

1e scene:
Er zijn beeldschermen waarop ik moet inloggen. Beveiliging. Het blijkt echter reeds gedaan door de ander, een man.
Fijn dat het al gedaan is echter ik twijfel aan mijzelf of ik het nog kan. Wachtwoord vergeten?, De beeldschermen laten veel meer zien dan anders

2e scene
Ik ben ziek.
Mensen komen afscheid nemen, zeggen dat ze van mij houden, omhelsen mij.
ik stel ze gerust, hou ook van hun (mededogen van mijn kant, ik ben de wetende tov van hun)
De omgeving geeft het gevoel van een ziekenhuisbed/slaapkamer

3e scene
Ik voel mij moe, berusting. Ik lig op een bed in een open ruimte.
De ander (rode ogen?) komt mij helpen, hij ziet. Hij weet dat ik doodziek ben, geeft om mij, zorgt voor mij (mededogen van zijn kant, hij is de wetende en wacht af wat ik wil)
Het slechte bloed van mij moet weg. Dat zal overigens wel drastische consequenties hebben (welke, dood?). Er is geen andere keuze. Dat weten ik en hij. Het is nodig, het is goed zo (dat laat ik hem weten). Hij laat de beslissing aan mij over.
Ik vertrouw hem en geef mij aan hem over. Geborgenheid.
Deze droomscene is donker maar niet bedreigend. Eerder geruststellend. Ook is er sprake van een andere vrouw (of toch ikzelf) die hem meehelpt met het verwijderen van het slechte bloed/ziekte

4e scene
Het is licht.
We lopen naar boven (een trap?). Ik vraag hem waarom hij hij witte kleren aanheeft, nu zie je de bloedvlekken?
Hij zegt dat deze kleur niet zo afschrikt als zwart. Ik twijfel daarover, op zwart zou je het rode bloed niet zien. Ik ben niet meer ziek, ik volg hem. Ik ben onwetend/kind.
Er staat mij nog vaag een indruk bij dat als wij boven zijn (waar?) dat hij dan kleren die in het rond liggen in de wasmachine doet en dat ik toekijk (als kind?)

Kan iemand mij helpen met deze droom uit te leggen?
Zelf ben ik een vrouw van tegen de 40 (in een fijne stabiele relatie, zonder kinderen en met leuk/veeleisend werk)

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024