Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zoenen met bekenden

14 jaar geleden

Hallo allemaal,

Sinds een halfjaar heb ik een droom die regelmatig voorbij komt op min of meer dezelfde manier. Op internet heb ik al gezocht naar wat de betekenis hiervan is. Helaas krijg ik niet echt een duidelijk antwoord. Mijn hoop is daarom op jullie gevestigd in de hoop dat ik een verklaring krijg.

Ik ben samen met een mannelijke kennis, de mannen ken ik alleen oppervlakkig van af en toe een praatje maken. We zitten gezellig te kletsen en lijken het naar onze zin te hebben. Hoe we bij elkaar zijn gekomen, komt niet naar voren in mijn droom, we zijn gewoon bij elkaar. De ene keer is het op een voor mij onbekende plek en de andere keer herken ik wel iets van de plaats of ruimte waar we zijn. De ene keer zijn er anderen bij in de buurt en weer een andere keer zijn we echt met z'n tweeën in die ruimte.
Op een gegeven moment begint de man in kwestie mij te zoenen. Ik zoen hem terug en vrijwel meteen daarna wordt ik wakker, soms uit mezelf en soms door de wekker. Ik kan de wekker dan wel wat aan doen, want ik ben benieuwd hoe de droom verder zal gaan. Als ik dan wakker ben dan ben ik verbaasd. Waarom zoenen wij? Immers ik ken de man niet echt. Ik ben dan ook altijd een beetje verward. Zeker ook omdat die droom dan nog een aantal dagen door mijn hoofd blijft spelen.
Ik ben overigens single, sommige mannen uit mijn droom ook maar er komt ook wel eens een getrouwde man voorbij.
Het betreft overigens elke keer een andere kennis van mij.

Iemand een verklaring voor deze droom die regelmatig voorbij komt? Ik hoop het want ik ben heel benieuwd naar een (mogelijke) verklaring. Misschien kan ik er in mijn leven iets mee.

Al vast bedankt voor de geboden hulp.

Groetjes,

Gewoon Ik

14 jaar geleden

Hoi.

Het is van belang of het om een onbekende of een bekende man gaat. De onbekende man in de droom symboliseert de schaduwkant van de dromer

De kus is al vanouds het teken van het hoogste geluk, maar het kan ook de kus van het verraad en zelfs de dood zijn. Het is dus van groot belang erop te letten wie ons in de droom kust, of wie wij in de droom een kus geven. Vaak beloofd de kus genezing voor hen die ziek zijn.

Ik denk dat die droom over je zelf gaat, kijk maar wat je er mee kan, het kan zijn dat je iets moet doen en waarom, of iets moet laten en waarom..

Groeten H@ns.

14 jaar geleden

Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie.
Ik kan alleen maar hopen dat het te maken heeft met genezing, ik heb namelijk een chronische ziekte. Als dat het geval is dan mogen nog wel meer kennissen van mij voorbij komen in mijn droom. Overigens zijn de kennissen geen BN'ers echt oppervlakkige kennissen van mij.

Nogmaals bedankt!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024