Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo mensen,
ik kijk af en toe eens op deze site om sommige van mijn dromen te verklaren. Puur uit interesse en om meer over mezelf te weten te komen.
Nu ben ik zojuist wakker geworden van een droom waar ik aardig van onder de indruk ben, er gebeurd weinig echt bijzonders, maar ik heb het gevoel dat deze droom echt iets heeft betekend, wat mij niet mag ontgaan. Op de site kom ik dit keer helaas niet ver om het ee en ander te verklaren. Ik hoop dat iemand hier dit kan.
De droom bestond uit twee 'delen', waarvan ik me niet meer kan herinneren hoe ze in elkaar 'overlopen'. Ook weet ik niet meer helemaal zeker welk deel eerst was en welke tweede. Maar wat volgens mij het eerste deel was, ging als volgt...ik was aan het werk en er gebeurde een ongelukje, wat dat precies was werd mij niet heel erg duidelijk eerlijk gezegd, maar ik moest helpen om het op te lossen en was het eigenlijk totaal oneens met de manier waarop dat gebeurde. Dit herinner ik me nog maar vaag, na het ongeluk moest ik een soort van openlucht werkplaats opruimen, vlakbij waar het ongeluk gebeurde. Er stonden verschillende vaten en voor één moest ik oppassen zei iemand waar daar zaten gevaarlijke stoffen in. Vervolgens ging ik de rommel die op de grond lag voornamelijk glasscherven in een soort van gat in de grond gooien. Om de één of andere reden moest ik zorgen dat die stukken glas zoveel mogelijk tesamen het gat afdekten. Eén stuk glas liet ik per ongeluk vallen, toen ik een ander stuk glas pakte zag ik nog net dat een of ander wezen het stuk glas dat ik had laten vallen meenam in een holletje (in het gat). Daarna ben ik verder gegaan met het afdekken van het gat, een man liep langs en zei mij dat het heel gevaarlijk was om open en bloot te werken met zo'n gat als er een vat met gevaarlijke stoffen naast stond. Hij noemde ook de naam van de stof, maar die heb ik niet onthouden. Vervolgens heb ik zo snel mogelijk het gat dichtgemaakt met rubberen matten en bakstenen. Ondertussen was er ook een vriend van me aanwezig, hij werkte wel, maar hielp niet mee met het dichten van het 'gevaarlijke' gat.
Nu het tweede deel, ik ben in een ruimte die ik niet herken en zie daar een klein pluizig poesje op de tafel zitten. Om een of andere reden moet ik die meenemen van de eigenaar (geen idee wie dat was). Eerst zit het beestje zo stil dat ik denk dat het een knuffel is, dan beweegt hij toch en ik begin tegen hem te praten, in de trant van 'kom maar mee, dan breng ik je naar je baasje'. Op een mieauwende maar duidelijk hoorbare manier zegt de kat/poes ''nee'', dit herhaalt het dier ook na andere opmerkingen die ik maak dat hij meemoet voor zijn eigen bestwil. Uiteindelijk pak ik het dier stevig vast, maar vind dat zielig en eng tegelijk. Zielig omdat ie een beetje bang ineen kruipt en eng omdat ik bang ben gebeten of gekrabt te worden. Ik wil hem weer los laten, maar toen werd ik wakker.
Poeh, lang verhaal, sorry daarvoor. Maar met name het begraven van glas en het ''nee'' tegen mij zeggen van de kat lijken iets te zeggen, maar ik weet niet wat. Voor mijn gevoel is het iets wat ik niet mag vergeten...kan iemand helpen?
3 keer bewerkt. De laatste keer was 14 jaar geleden door BOB-D.
Hoi Bob -d
Ook in de droom zit het ongeluk vaak in een klein hoekje. Het dromen over een ongeluk is alleen belangrijk als het geen overeenkomsten vertoont met een herinnering uit het waakbestaan.
Glas is zeer breekbaar en duidt dan ook meestal op fragiele zaken. Dat kan het breekbare van een relatie zijn maar ook het breekbare van een gedachte, een idee of een droom.
Wie in de droom scherven ziet liggen zou in het waakbestaan voorzichtig te werk moeten gaan
Soms zijn we in de droom bang vergiftigd te worden alleen maar omdat we in het waakbestaan weten dat we anderen onrecht aandoen. Soms kan men in het waakbestaan ook genezen van een ziekte als we in de droom een kleine hoeveelheid gif toegediend krijgen.
Stoppen we gaten in de grond of muren dan hebben we in het waakbestaan moeite met het dichten van onze fouten. Lukt het de gaten te dichten dan zullen we uiteindelijk slagen.
Zo Bob kijk maar of je er wat mee kan, maar je hebt wel gelijk dat er iets aan de hand is.
Tweede droom.
De kat in de droom maar weinig met duivels en demonen te maken. Meestal heeft zij een seksuele betekenis, maar zij staat ook voor ongebondenheid, onverwachte wendingen, eigenzinnigheid, voorzichtigheid, sluwheid, gluipergheid, geluk en ongeluk
Als u van knuffel(len) droomt zult u teleurstellingen in de liefde en in zaken ervaren.
Dat waren de symbolen van jou droom.
groeten H@ns.
Droominfo, © 2024