Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Exploderend gebouw

Maddy
14 jaar geleden

Hey mensen,

Ik droom slechts een paar keer per jaar, tenminste dat ik ze onthou. Nu ben ik wel benieuwd en nieuwsgierig wat een ander er van maakt eigenlijk. Zodra ik wakker werd heb ik opgeschreven wat ik nog wist,

Ik werkte in een gebouw met 4 verdiepingen en een garage. Er was een lift en een trap. Ik werkte op de derde verdieping. Het gebouw werd opgeblazen. Ik had mijn spullen opgehaald, maar was natuurlijk iets vergeten; tas, handschoenen, 3 decks tarotkaarten (in plastic zakjes, behalve de kaarten). Met een kwartier op de klok, ik keek op m'n horloge, rende ik het gebouw weer in, stapte in de lift, ging via de vierde waar nog 3 mensen waren. Die mensen verteld dat het gebouw zou gaan exploderen, dat ze toch maar naar buiten moesten, en ik ging door naar de derde verdieping. Spullen gepakt van m'n bureau aan de meeste rechtse kant van de kamer, mooi groot raam. Alles was er nog, de kunst hing nog aan de muren, de papieren zaten nog in de kasten, fotos nog op de bureaus ...en alles zou kapot. Vond dat zo zonde, raar. Had de neiging alles van de muren te trekken en ook mee te nemen, maar deed het niet. Ik ging via de trap weer naar beneden. 2 Brandweermannen liepen door de centrale hal. Terwijl ik heel rustig naar de deur liep, had ik de helft van de spullen naar buiten gegooid. Terwijl de handschoenen bleven liggen, lagen de kaarten over straat. Ik had nog geen voet buiten gezet of het gebouw ontplofte, de twee brandweermannen (die ik nog steeds door het raam kon zien) verdwenen in de stofwolken. Zij gingen af op de man die in de deuropening lag, een slachtoffer die niet snel genoeg was en verzorgden hem, Ik herkende de man zijn gezicht. De directeur en team stonden buiten, maar speelden in de droom geen rol.

Who likes to try? ^^

Maddy
14 jaar geleden

Ik werd gebeld door de moeder van een ex. Ze was al weken vermist en of ik ook wist waar ze was?
-volgende scene
Ik sta voor een kraakpand (ik ben er denk ik 15 jaar geleden een keer IRL geweest), sprak met de mensen voor de deur en vroeg of dat meisje er ook was. Die was ergens binnen, dan moest ik maar even kijken.
Er waren verschillende ruimtes, vol met mensen (vrije vogels, krakers, verslaafden...de rand van de maatschappij, maar in goede gezelligheid en lang leve de vrijheid) maar ik liep direct door de gang naar de achterste kamer. In de hoek van de kamer zat ze op de grond, achter een leren stoel. Haar ogen waren volledig zwart van de make up en dat gaf een wat trieste blik, al was er verder geen uitdrukking van haar gezicht te lezen.
-volgende scene
Ik ben in de andere ruimte van hetzelde pand en vraag aan een van de jongens waarmee ik aan de deur stond te praten of ze daar ook woont. En hij zegt: Ze is 3 week geleden door de groep opgenomen.
-volgende scene
Ik sta nog steeds in die ruimte en merk dat m'n diamenten ring weg is. Ik wil eerst boos worden, want de ring is blijkbaar gejat terwijl ik aan 't praten was, maar denk dan: Ach, voor de kost en inwoning.

En ik werd wakker.

Maddy
14 jaar geleden

Stoppen met blowen levert dus heel veel dromen op.....alleen jammer dat er geen reacties komen...................

Vannacht, drie dromen.

Ik loop met een jongen door een weiland met schapen. Midden in het veld staat een termietenheuvel, gebouwd als prachtig zandkasteel met torentjes. Het is een drukke boel in de toren. Ik tik een van de pilaren wat achteloos weg, bekijk het gefascineerd en spring van de bult. De jongen geeft de heuvel van de andere kant een trap en het hele ding, zo'n 2 en een halve meter hoog, stort in en de landslide verzwelgt me bijna.
- volgende scene.
We zijn aan 't winkelen...denk in A'dam. M'n ex staat er in haar leuke rokje een oudere dame en heer advies te geven over hun schoenen, de man moet maar nikes aan. We doen even moeilijk om een paar tassen en ik loop naar de kleedkamer waar iemand (die ik blijkbaar ken) staat om commentaar te geven over de vlekken die m'n ex in haar rok heeft zitten. Ik hoor haar zeggen: "Ik ben zuinig op m'n kleren, dus kan ze vaker dan 1 x aan"
-volgende scene,
We zitten in een huiskamer. Daar is mn ex nog steeds aan 't passen en een dikke donkere man die haar daar bij helpt. Mn beste vriend ligt uitgeteld op de bank en geeft steeds zijn autosleutels af aan ook een donkere gezette jongen. Hij is duidelijk geïrriteerd, maar niemand trekt zich er wat van aan, Het is half 6 's avonds. Typische huiskamer gevoel, geen idee wat ik daar doe eigenlijk. Wel gezellig, maar ken de mensen absoluut niet.
- volgende scene.
Ik ziit met een leuke jongen aan een bar. Hij zegt dat ik uit 1986 kom, waarop ik antwoord dat ik het dus nog steeds goed doe. (geboren in 1980). Ik zat in het schoolbestuur. (???) Hij stelt voor dat we gaan eten bij een topchef.

- telefoon gaat af en ik ben even later wakker.

Maarten
14 jaar geleden

Dag Maddy,

ik zou je willen vragen om je droom in te vullen op de volgende site:
* http://www.pimp-your-life.nl

* druk dan rechts op het tabje droomuitleg
Vul dan het invulformulier in en ik zal zsm reageren.

Maarten

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024