Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen om 8uur op de 8ste Verdieping&LiefdesDrama!

Annice
14 jaar geleden

Om volledig de juiste adviezen en om de symbolen goed te verklaren zal ik eerst wat vertellen om de situatie waar de droom over ging zodat de symbolen voor jullie beter te begrijpen/uit te leggen zijn.
Ik ben stapel maar dan ook stapel verliefd op iemand die uit een ander land komt maar hier werkt. (Ik heb me altijd al emotioneel afhankelijk gevoeld en daarom een langere tijd afstand van de liefde genomen om eerst het geluk in mezelf te vinden, en dat heb ik ook gevonden) Maar nu ik weer verliefd ben, merk ik dat ik weer emotioneel afhankelijk en onzeker word en ben bang mijn greluk dan ook te verliezen, dat is dus reden1 dat ik eigenlijk afstand van hem moet nemen. Rede 2 is, is omdat ik extreem gevoelig en kwetsbaar ben en iemand wil die ook wat emotioneler is om meer begrepen te worden, hij is heel verstandig en tottaal niet gevoelig en beredeneert alles via de logische weg waardoor we elkaar vaak niet begrijpen en hij vind dat ik overdrijf en me aanstel. (Daarom als k me uberhaupt dan voor de liefde openstel zou het iemand gevoelig moeten zijn)
Ik trek vaker tarotkaarten en krijg steeds dat ik het antwoord al weet in mijn hart. Maar ik heb echt geen idee meer wat de waarheid is. aan de ene kant heb ik het gevoel dat het de liefde van mijn leven is en aan de andere kant heb ik het gevoel dat het voor hem niks serieus is en mogelijk zelfs om de sex zou draaien(zoals altijd bij mannen) Bovendien heb ik ook het gevoel dat ik niet aan een relatie toeben (terwijl ik niets liever wil) maar moet eerst zelfverzekerder worden en niet emotioneel afhankelijk zijn.

Hoe weet ik wat mijn juiste intuitie is? Mijn intuitie zegt allebei dat ik het wel moet doen en niet moet doen. Heb geen idee meer wat ik moet denken/voelen en doen.
Kan iemand me vertellen hoe ik erachter kom wat mijn intuitie ECHT zegt? (en uiteraard zegt m'n hart ja en verstand. (Maar het is ook mijn onzekere ik dat zekerheid zoekt) dus ik wil mijn hart volgen maar is dat niet mijn ego-onzekere ik?

Hier komt de droom :

Ik ben eerst bij hem thuis in zijn flat met allerlei oude meubels wat ik niet van hem verwacht had, aangezien ik dacht dat hij moderner was.
Dan gaan we na boven de trap op (kennelijk vrijen,(in myn droom wou ik dit ook, maar in het echt nog lang niet aangezien ik bang ben dat het daar om draait)
Terwijl we de trap op lopen, het is een soort draaitrap, zodra ik de hoek om ben van de trap zie ik dat hij al tientallen trappen verder dan mij is en de trap onwijs lang is,
zo extreem lang dat het wel een superlange trap leek van een flat van 20 verdiepingen ofzo.
Ik vond dit raar en keek om, omdat ik nog wat uit de woonkamer wou pakken, en toen ik achter me keek zag ik dat de woonkamer oppeens een bus was geworden die aan het rijden was. Ook zag ik oppeens een ruit en kon ik de stad bekijken.
Ik dus maar verder na boven omdat ik het raar vond.. en omdat ik zag dat hij al "etages" verder was en niet eens bereid was op mij te wachten omdat ik zo sloom vooruit kwam..
Hij riep van boven: Ik zie je strax wel om 8uur op de 8ste etage (wat betekenen deze getallen?)
Ik had het idee dat 't hem niet zo interesseerde en niet eens op me wachten en ik dacht weer dat het om de sex draaide toen riep ik tegen hem dat ik er maar van afzag en na huis ging en geen contact meer met hem wou. Weer zag ik het getal 8 en toen werd ik wakker

Dit was de droom

Ik heb hem gevraagd om me de tijd te geven om het uit te zoeken en aan mezelf te werken, maar hy wil ook niet blijven wachten.. en bovendien blijft hij maar ong een half jaar hier? (Is dat het ook niet waard?? Als het al wat serieus zou zijn, kan het slechts kortdurig zijn en dat is het voor my niet waard aangezien mijn leven in elkaar zakt nadat een relatie verbreekt (heeft 10jaar geduurd voordat ik weer emotioneel stabiel was na mijn late relatie, dus ben extreem bang voor hetzelfde)
Aan de andere kant zegt hy dat het wel serieus is en strel dat ik iets heel ergs mooit zou missen, zou toch zonde zijn? En ik kan dit als een uitdaging zien om te leren in een relatie niet emotioneel afhankelijk te zijn! (En als hy terug na amerika gaat, misschien zou ik kunnen emigreren als het ECHTE liefde is..) Maar aan de andere kant.. komop hoevaak komt dat nou voor? Als het niet werkt heb ik teminste het geprobeerd en alles gedaan dat ik kon en een gebroken hart kan ik wel aan.. Maar het probleem is dat ik dan weer in een HEEL diep zwart gat val wat echt extreem erg is in mijn geval en aangezien ik mijn goede stabiele plek ik het leven heb en me eindelijk gelukkig voel zonder een relatie.. durf ik dat riscio niet te nemen? Maar het klopt wel dat elk riscio in het leven een stap vooruitwaarts is inderdaad: "Weet wanneer je vertrouwde zekerheden loslaat, dat je dan op de goede weg zit"

Zoals je al leest zit ik echt in een dilemma over wat ik nou moet doen, met hem verder en ervoor gaan of toch hem loslaten?
En in de droom hoop ik wat antwoorden te krijgen, want ik roep al weken na boven of ze me duidelijkheid kunnen geven en me gewoon eeerlijk kunnen zeggen of het iets serieus is of dat hy alleen sex wil. Ik weet dat ik dat zelf moet weten uit te zoeken. maar waarom kunnen ze me niet gewoon een antwoord geven?? Dan kan ik het omzetten in acties.

Ik hoop dat iemand van jullie me verder op weg kan helpen.... en als jullie van mening zijn dat ik hem beter kan loslaten zeg dat dan maar gewoon want ik heb liever nu liefdesverdrtiet dan tot ik over een jaar ofzo pas echt diep aan hem gehecht ben en hy terug gaat en dan k het leven niet meer zie zitten omdat het over is?

Dankje voor jullie aandacht en voor de tijd om dit enorme bericht vol emotie te lezen! Alle liefde aan jullie! Knuffels!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024