Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
1
Ik was opeens heel groot en had de wereld letterlijk in mijn hand, een jongen (vriend) geen idee wie het was, stond naast me.
We lachten en ginnikte terwijl we met onze hoofden om de wereld zaten gebogen. We begonnen de werelddelen te verschuiven en hadden de grootste lol.
Antartica en Nederland naar het zuiden (warmer). Afrika naar het noorden (kouder).
2
Opeens zat ik in een trein, die trein reed van de rails, hij bleef doorrijden en tijdens dat de trein van de rails af was bedacht ik me dat dit lag aan dat ik de weerelddelen had verschoven.
Ik was voor een deel ook blij omdat ik wist dat het dan warmer zou worden hier in Nederland!
3
Ik overleefde het trein incident en opeens liep ik een duister steegje in met een wat oudere vrouw (meisje),
ze had een baby bij en die had ze aan de buitenkant van het steegje neergelegd. Ik kon vanuit een afstand de baby in de gaten houden maar ik voelde me heel angstig en bang, over dat de baby zou worden meegenomen.
Ik had me één keer omgedraaid en opeens wist ik dat toen ik me weder omdraaide er wat was gebeurd met de baby.
Ik en de vrouw rende naar het 'in doek gewikkelde baby' toe en we zagen dat het een andere baby was. De vrouw keek me aan, wetende (gek genoeg) waar haar kind was. Ze zei 'loop maar even mee'.
En ze liep met mij langs een duister café/restaurant/kroegje. Ik zag opeens het kind voor een duister/vies klein raampje zitten, hij keek met grote ogen naar ons.
Het kind dat was omgeruild leek opeens veel ouder ik schat 3 jaar, terwijl hij eerst 6 maanden leek.
We haalde het kind op, en dachten dat hij was ontsnapt van de vrouw die hem had omgeruild.
Nu hadden we een baby en een kind. Maar wisten niet wat we met de baby zelf moesten doen.
Ik heb kort de kenmerken opgezocht maar nog blijft het een raadsel voor mij wat het verschuiven van de werelddelen te betekenen heeft?
Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen?
Hoi Anie.
De aarde is de moeder van ons bestaan. De moederlijke schoot die nieuw leven inblaast, maar ook juist tot zich kan nemen. Wie in de droom de planeet aarde in de ruimte of een atlas bekijkt, wil in het waakbestaan graag uit zijn eigen invloedssfeer ontsnappen, de wereld intrekken en vreemde landen en volkeren ontdekken. Wie in de droom in de ruimte zweeft en zonder vrees naar de aarde kijkt, of deze juist achter zich wil laten, zou zich in het waakbestaan van de dagelijkse aardse sleur willen bevrijden. Wie in de droom in de aarde aan het spitten is, wil in het dagelijkse leven dieper tot zaken en dingen kunnen doordringen en daarmee zijn standpunt bevestigen
De trein is een manier om in de droom vooruit te komen. Het staat daarom symbool voor het vooruitkomen in het leven. De reis die we in de droom met een trein maken zou onze eigen levensreis zijn. De gebeurtenissen tijdens de treinrit zijn van groot belang op de uitleg. Wie in de droom in een trein stapt wil zich in het waakbestaan los maken van het dagelijkse leven.
Dromen over een steeg voorspelt dat het geluk zich minder zal voordoen dan u gehoopt had. U zult vele moeilijkheden moeten overwinnen.
Een baby is het symbool voor het verlangen naar geborgenheid. Is men in de droom in verwachting, dan zal men in het waakbestaan lange tijd zijn lasten moeten dragen alvorens men zijn doel heeft bereikt
Wie in de droom in een restaurant zit te eten of wie er wacht op eten zal in het waakbestaan een noodsituatie op moeten lossen. Belangrijk is het soort restaurant waar we in de droom verblijven. Onthoudt ook met wie we er zijn en wat we bestellen of eten. Het restaurant kan alleen goed worden verklaard aan de hand van de rest van de droom. In ieder geval krijgen we in het restaurant het voedsel voor onze geest aangeboden, hetgeen echter soms wel tegen een hele hoge prijs zal zijn.
Kijk maar of je er wat mee kan.
Groeten H@ns.
Droominfo, © 2024