Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik had vanochtend (ik weet zeker dat het tussen 7 en 11 uur in de ochtend was dus ja) een paar aparte dromen.
Bij de eerste lach ik in mn bed, keek ik naar de andere kant van de kamer (daar is een kledingkast ingebouwd in de muur, een witte), en ik lig daar en ik beweeg me niet (ik kon me niet bewegen), en op de een of andere manier zweefde ik dus naar die kledingkast, en ging er doorheen, en ik kwam in precies dezelfde kamer uit. Ging ik weer naar de andere kant van de kamer toe, weer erdoorheen, kom ik wéér in die kamer uit. Nadat dit zich voor een tijdje heeft herhaald, veranderd dus datgeen aan de andere kant van de kamer een beetje van kleur, word donkerder. Ga ik er weer doorheen, en elke keer dat ik erdoorheen ga word het een klein stukje donkerder. Uiteindelijk is het net zo pikzwart als de rest om me heen, en op een gegeven moment word ik ook stil gelegd. Ik wist ook dat ik aan het dromen was, op de een of andere manier.
Bij de tweede droom lag ik ook in mn bed, ook was het weer pikdonker, en uiteindelijk val ik dus uit mn bed. Ik doe dan mn ogen dus open, lig ik ineens weer in mn bed (ik dacht dat ik wakker werd van mn droom, maar nu denk ik dat ik nog sliep). Een tijdje later rol ik weer uit mn bed, maar deze keer hou ik mn ogen dicht, wetende dat als ik ze weer open doe ik weer wakker word (ik wist dus dat ik sliep). Ondertussen schijnt het licht van mn wekker (ik heb zo'n digitale lichtgevende) recht in mn ogen (ik lag er zowat op, dus ja), en ik kan me ook niet bewegen om weer in bed te kruipen. Dat lag ook niet bepaald comfertabel.
Kan iemand me misschien vertellen wat deze dromen betekenen?
Hoi Char.
Het lijkt net als of je steeds uit je lichaam gaat, kan je ook je lichaam zien liggen?
Groeten H@ns.
Nee, ik heb mn lichaam niet zien liggen. Maar ik denk dat het wel zou kunnen, dat ik uit mn lichaam ging. Ik had ook het gevoel dat een bepaald deel achterbleef ofzo.
sta in het donker op parkeerplaats met de deur open en mijn been buiten de outo terwijl ik op de stoel zit probeer te strrten maar start niet hoor een klap op de kofferbak en roep in angst Wie is daar ik zien niemand en dan voel ik onder de auto vandaan iets omhoog komen en mijn in de buik grijpt,,, op dat zelfde moment raakt mijn partner toevalig in zijn slaap mijn buik werkelij en ik schrik wakker,,,
de droom ik nu al een week elke dag weer het zelfde-----
ben samen met mijn man in een ouderwetse prfesionele grote keuken mt grote kook eilanden.
we staan op een zekere afstand van elkaar al waar.ik naar mijn man toe wil lopen en hem bij de hand wilde nemen maar maar dan word hij door iets opgelift en tegen de muren aan gesmeten links en rechts etc
ik kan met geen mogelijkhied bij hem in de buurt komen want ik word ook zelf vast gehouden en kan me niet los rukken
ik hul verschrikelijk en word dus ook als zo danig hulend wakker,,,,,,,,dat een week lang en ik begrijp het gewoon niet dat het steeds weer terug komt
begint en eindigd telkens het zelfde
Hoi joyce en R
Het vervoer staat symbool voor de manier waarop wij ons levenspad bewandelen. De auto staat symbool voor ons eigen ik dat we onder controle moeten houden willen we geen brokken maken
In de droom hebben onze benen, net als in het waakbestaan, te maken met vooruitgang en achteruitgang. Ze bepalen meestal het standpunt van de dromer ten opzichte van een situatie of aangelegenheid.
In de buik wordt ons lichamelijke voedsel verteerd, maar in de droom verteerd de buik het geestelijk voedsel dat we dagelijks tot ons nemen. Als we iets ondraaglijks hebben meegemaakt dan kan dit soms moeilijk verteerbaar zijn. In dat geval zullen we meestal dromen over buikpijn.
Hoi joyce ha
Wie over de eigen echtgenoot of echtgenote droomt doet er goed aan er op te letten wat er allemaal in de droom gebeurd. Pas dan kan de verschijning van de eigen partner op een juiste manier worden uitgelegd.
In de keuken wordt ons voedsel bereid en is dus de bron van onze energie. De keuken staat dan ook symbool voor het voedende in onszelf. In de keuken van onze droom vinden psychische veranderingen plaats. Wie in de droom in de keuken bezig is doet er in het waakbestaan alles aan om succes te hebben.
De hand is het symbool van handelen. Hand in hand lopen staat symbool voor toekomstige vriendschappelijke relaties.
Wie in de droom tegen een muur gesmeten wordt zal in het waakbestaan verdriet worden gedaan en omdat je er nie bij kon komen of tegen houden zal het moeilijk voor je worden.
Dat zijn de betekenissen van jullie droom symbolen die ik gevonden heb.
Kijk maar of jullie er wat aan hebben.
Droominfo, © 2024