Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

In het water zwemmend bang zijn vissen aan te raken!

Bella
14 jaar geleden

Telkens dromen dat je door water zwemt, en je vind het vies (beetje bruin achtig)water, waarin ik bang bang ben dat ik vissen aanraak daardoor probeer ik met mijn benen zo hoog mogelijk te zwemmen, het is best vies water en probeer naar de kant te zwemmen van het meer maar ben er ver van verwijderd. Ook zwem ik wel eens achtersevoren in myn droom.
Maar die vissen vind ik echt vies om aan te raken in myn droom. Krijg er al de ribbels van als ik ernu aan denk, haha!

Iemand enig idee?

14 jaar geleden

Hoi Bella.

Zwemmen we in de droom in troebel water dan hebben we in het waakbestaan geen doel voor ogen.
En vliegen we van hot naar her.
Vissen staan tegenwoordig meer symbool voor de diepte van de menselijke ziel.

De oever of de wakkant is ook in de droom vaak een veile plek. Maar je zegt dat de oever nog ver weg is dus je moet nog even zwemmen voor dat je veilig bent, ook deze droom heeft met die andere te maken.

Groeten H@ns.

9 jaar geleden

OMIJNGOD IK HEB PRECIES DIE ZELFDE DROOM NU AL VOOR EEN PAAR MAANDEN LANG.

9 jaar geleden
Beheerder

Het water is het onbewuste dat vervuild is door b.v. verdringing en dumpen van iets wat niet verwerkt is.
Vissen zijn slijmerig en glad.
Maar de vis is geen negatief symbool, integendeel.
Het gaat er dus om dat je het zielewater moet zuiveren.
Je bent meestal zelf de veroorzaker van die psychische vervuiling.
Kan ook komen omdat je je zelf vol stopt met invloeden door b.v. emoties aan te trekken of verkeerde informatie als films en dergelijke.
Maar meestal heeft dit een psychische oorzaak, alsof het toilet verstopt is.
In feit ben jij de vreemdeling in het water en misschien zijn die vissen wel net zo vies van jou omdat je hun watertje vervuilt.

Je wilt niet in aanraking komen met die glibberige vissen dat kan wijzen of angst voor seks.
Het slijm en de vis op zich zijn vruchtbaarheidssymbolen.
Vandaar ook dat de vis als een heilig dier wordt gezien.
We hebben nota bene visgoden

1 keer bewerkt. De laatste keer was 9 jaar geleden door Sheherazade 2.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024